جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 48032
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر کمیسیون دانشگاه امام حسین(ع) مطرح کرد

تبیین چالش‌های مهدویت و راهکار برون رفت از آن

قم نيوز : قم نیوز: دبیر کمیسیون دانشگاه جامع امام حسین(ع) در مراسم اختتامیه همایش دکترین مهدویت به معرفی چالش‌های مهدویت و راهکار برون رفت از آنها پرداخت.
تبیین چالش‌های مهدویت و راهکار برون رفت از آن
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد علی عابدین‌پور به نمایندگی از دبیر کمیسیون دانشگاه جامع امام حسین(ع) در مراسم اختتامیه سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت به ارائه گزارشی از این کمیسیون پرداخت و گفت: فراخوان مقالات از کارهایی بود که در دانشگاه انجام دادیم و قریب به هشت مقاله برای ارائه در این همایش انتخاب شدند. اقدامات دیگری نیز در دانشگاه جامع امام حسین(ع) انجام دادیم و کارگاهی نیز در حال راه اندازی است.
وی افزود: کمیسیون امام حسین(ع) به بررسی مقالات و نقد و ارائه نظرات پیرامون آنها را در روز اول همایش با حضور اساتید و پژوهشگران و نخبگان پرداخت.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در این کمیسیون مباحثی نظیر معنویت در آخر الزمان با نگاه آسیب شناسانه، جایگاه حکومت جهانی در سیر تاریخی حکومت ادیان، مدل سازی سیمای حکومت مهدوی در عصر ظهور، آسیب‌ها و چالش‌های مهدویت در نظام جمهوری اسلامی ایران و پیشنهاد یک چارچوب آینده نگرانه برای تبیین مفهوم انتظار ارائه شدند.
عابدین‌پور در جمع بندی جلسات این کمیسیون خاطرنشان کرد: نگاه به معنویت به عنوان یکی از مهمترین مسائل در دولت مهدویت، تلاش در راستای به تصویر کشیدن حکومت مهدوی در عصر ظهور، آسیب‌ها و چالش‌های مهدویت در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام اسلامی که زمینه ساز حکومت امام مهدی و مهمترین چالش‌ها و آسیب‌های پیش رو تبیین شدند.
وی درباره چالش‌های پیش رو مهدویت گفت: تفکر سکولاریستی مبارزه با ولایت فقیه و تفکر فقه حکومتی، تلاش در مسیر انزوا طلبی عناصر ارزشی، بی بصیرتی و غفلت جهان اسلام از دسیسه نظام های فاسد، اختلاف و نفوذ دشمن برای ایجاد تفرقه در جهان سلام و ترویج الگوهای غربی برای کاهش مرغویبت نظام اسلامی از این چالش‌ها به شمار می‌رود.
عابدین‌پور ادامه داد: تبیین و معرفی الگوی انسان صالح و منتظر واقعی، معرفی اسلام ناب و خرافه زدایی، بصیرت افزایی و دشمن شناسی، سالم سازی دانشگاه‌ها و تحول در امور انسانی، ایجاد انگیزی برای فراگیری علوم و شناسایی و معرفی فرقه‌های منحرف و مدعیان مهدویت در طول تاریخ از راه‌های برون رفت از این چالش‌ها هستند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgxz9t.ak97w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما