يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : 48147
منبع : خبرگزاری مهر
لاریجانی خبر داد؛

پیگیری طرح توسعه روستاها در مجلس/ خدمات نظام نادیده گرفته نشود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم رفع مشکل آلایندگی واحدهای صنعتی منطقه سلفچگان، گفت: طرحی در مجلس برای توسعه اقتصاد روستاها در حال پیگیری است.
لاریجانی خبر داد؛ پیگیری طرح توسعه روستاها در مجلس/ خدمات نظام نادیده گرفته نشود
لاریجانی خبر داد؛ پیگیری طرح توسعه روستاها در مجلس/ خدمات نظام نادیده گرفته نشود
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده صبح یکشنبه در شورای اداری بخش سلفچگان استان قم گفت: اینکه زمینه حضور با شکوه مردم در انتخابات فراهم می شود باعث مسرت است.

وی ادامه داد: مردم با حضور خود در انتخابات در تعیین سرنوشت خود تاثیرگذار هستند و اینکه در نظام جمهوری اسلامی تمامی سمت های مهم کشور توسط مردم انتخاب می شوند کار ارزشمندی است که در وضعیت امروز و آینده کشور تاثیرگذار است و نباید فراموش کرد در بسیاری از کشورهای منطقه در حال حاضر نظام سلطنتی وجود دارد اما در ایران اسلامی مردمسالاری دینی وجود دارد و این باعث وزانت کشور در صحنه بین المللی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حضور با شور و شوق مردم در انتخابات یک پشتیبان واقعی برای نظام محسوب می شود و برای کشور عزت است.

وی با اشاره به خدمت ارزشمندی که بعد از انقلاب در کشور صورت گرفته است، افزود: از تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات برای تلاش هایی که جهت محیا شدن شرایط برای برگزاری انتخابات باشکوه انجام دادند، قدردانی می‌کنم.

لاریجانی افزود: اینکه نظارت‌های متنوع بر انتخابات وجود دارد باعث می‌شود درجه سلامت انتخابات در کشور بالا برود.

باید آلودگی‌های واحدهای صنعتی رفع شود

وی در ادامه با اشاره به وجود منطقه ویژه اقتصادی در سلفچگان افزود: اینکه منطقه ویژه اقتصادی در کنار شهر سلفچگان قرار دارد یک موقعیت خوب برای این منطقه محسوب می‌شود اما باید آلودگی‌های واحدهای صنعتی رفع شود و واحدهای متخلف جریمه شوند.

نماینده مردم قم در خانه ملت افزود: باید به مسائل زیست محیطی منطقه توجه شود و کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی براساس استانداردها کار کنند البته برای رفع شدن مشکل آلودگی این منطقه به خانم ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست توصیه‌های لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: اینکه در کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی منطقه از ظرفیت نیروهای بومی استفاده شود یک اولویت است در هر صورت باید آموزش های فنی و حرفه ای لازم ارائه شود تا جوانان روستایی علاوه بر اینکه کار کشاورزی انجام می‌دهند بتوانند در کارگاه های صنعتی منطقه نیز مشغول به فعالیت شوند.

لاریجانی افزود: باید شرایطی فراهم شود که واحدهای صنعتی که اقدام به آموزش فنی و حرفه ای به بیکاران می دهند و آنان را بعد از آن جذب می کنند مورد حمایت قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در مجلس طرحی در خصوص توسعه اقتصاد روستاها پیگیری می‌شود، افزود: روند مهاجرت روستانشینان به شهرها افزایش یافت که این تبعاتی برای کشور دارد و به حاشیه نشینی و دستفروشی منتهی شده و باعث شده که زندگی باعزتی نداشته باشند.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: دولت لایحه‌ای در خصوص برداشت از صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی روستاییان و عشایر در دست دارد که البته باید این لایحه پخته شود.

وی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه موضوع توسعه  اقتصادی روستاها جدی گرفته شده صنایع دستی، معدنی و گردشگری در آنجا دایر شود.

نباید خدمات نظام در توسعه کشور نادیده گرفته شود

لاریجانی افزود: با توجه به کمبود آب در استان قم باید صنایع در مناطق مختلف با توجه به ظرفیت‌های هر روستا مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نباید خدمات نظام جمهوری اسلامی در توسعه کشور نادیده گرفته شود، این نظام، نظام مردمی است و خود مردم خدمت ارائه داده اند در اوایل انقلاب جهاد سازندگی به دستور امام راحل ایجاد شد و بسیاری از خدمات را ارائه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بسیاری از روستاهای کشور دارای آب، برق، جاده و امکانات هستند و بسیاری از روستاها از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و تا دو سال دیگر موضوع گازرسانی به روستاها به سامان می‌رسد.

وی افزود: قبل از انقلاب تنها دو شهر آباد و سوگلی وجود داشت و بقیه کشور رها شده بود این در حالی است که با انقلاب، جمهوری اسلامی فکر را عوض کرد و رسیدگی به مناطق محروم را در دستور کار قرار داد و رشد های خیلی خوبی وجود داشته است.

دکتر لاریجانی افزود: ممکن است سوء مدیریت هایی در اقتصاد بوده باشد که البته باید اصلاح شود در هر صورت راه روشنی را جمهوری اسلامی طی می کند و باید به فکر اشتغالزایی و جهش اقتصادی بیشتر بود.

گفتنی است در این نشست سیار فرماندار قم و تبریزی بخشدار سلفچگان گزارشی از عملکرد خدمات انجام شده به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه دادند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcd5f0o.yt0jo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما