دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : 48184
منبع : خبرگزاری مهر
در قالب جایزه مصطفی برگزار می شود؛

شرکت بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در مسابقه دانش آموزی نور

قم نيوز : قم نیوز: تاکنون ۴ هزار و ۸۲۵ دانش‌آموز در مسابقه دانش‌آموزی نور ثبت نام و فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای خود را به دبیرخانه ارسال کرده اند.
شرکت بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در مسابقه دانش آموزی نور
شرکت بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در مسابقه دانش آموزی نور
به گزارش قم نیوز ، «مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور جکی یینگ» از ابتدای آذرماه سال گذشته با ثبت نام از متقاضیان کار خود را شروع کرده است. این مسابقه که با موضوع ساخت فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای از انجام آزمایش‌های علمی گروه‌های دانش‌آموزی طرح‌ریزی شده است،‌ در تمامی حوزه‌های علمی همچون فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، ریاضیات، نجوم و یا ترکیبی از علوم مختلف است.

یکی از ویژگی‌های مسابقه دانش‌آموزی نور، بین‌المللی شدن و فراهم کردن عرصه رقابت برای دانش‌آموزان سایر کشورهای اسلامی است که در این دوره با حضور دانش‌آموزان افغانستانی بوده است.

براساس اطلاع‌رسانی که از ابتدای سال ۹۶ و همزمان با شروع سال تحصیلی در افغانستان انجام شد،‌ دانش‌آموزان افغانستانی در کشور خود همراه با سایر دوستانشان در ایران برای شرکت در مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور جکی یینگ،‌ ثبت نام کرده و باهم رقابت می‌کنند.

تاکنون ۳ هزار و ۴۶۳ گروه دانش‌آموزی در مسابقه دانش‌آموزی نور، ثبت نام کرده‌اند و هزار و ۷۰۵ فیلم به بخش مسابقه ارسال شده است. دانش‌آموزان تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام خود اقدام و تا پایان خردادماه فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای خود را ارسال کنند. داوری‌های مسابقه به شیوه دوره‌ای انجام شده و در انتها هیئت داوری نظر خود را نسبت به آثار اعلام می‌کند.

 این دوره از مسابقه دانش‌آموزی نور با گرامیداشت پروفسور جکی یینگ برنده جایزۀ مصطفی(ص) ۲۰۱۵ در حوزۀ علم و فناوری نانوزیستی برگزار می‌شود. این مسابقه یکی از برنامه های جنبی جایزه مصطفی(ص) به شمار می رود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceez8e.jh8vvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما