يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : 4843
استاندار قم بیان کرد:

فراهم نمودن حضور گروه های مختلف در انتخابات توسط رسانه ملی

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم افزود: رسانه ملی بايد با استفاده از طرح ها و ايده های اثر بخش، خلاق و نو و پرهيز از كارهای كليشه ای زمينه حضور فعال و پر شور و نشاط مردم، احزاب و گروه های مختلف در انتخابات را فراهم نمايد.
فراهم نمودن حضور گروه های مختلف در انتخابات توسط رسانه ملی
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسين موسی پور پس از اين بازديد و در جمع مديران و كاركنان اين مركز طی سخنانی با اشاره به حضور پرشور و حماسی مردم در راهپيمايی باشكوه و بی نظير يوم الله ۲۲ بهمن، از تلاش رسانه ملی و صدا و سيمای مركز قم در خلق و انعكاس گسترده اين حماسه عظيم و بياد ماندنی قدردانی كرد.

وی به اهميت انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و تصريح كرد: مشاركت گسترده و پر شور اقشار مختلف مردم در اين انتخابات مهم ترين مساله است كه ضمن تقويت پايه های مردمی نظام، توطئه های دشمن را خنثی و هيبت و اقتدار و شكوه و عظمت نظام را به نمايش خواهد گذاشت.

استاندار قم نقش صدا و سيما را در فراهم كردن زمينه های حضور و مشاركت گسترده مردم در انتخابات ۱۲ اسفند را مهم و تعيين كننده دانست و افزود: رسانه ملی بايد با استفاده از طرح ها و ايده های اثر بخش، خلاق و نو و پرهيز از كارهای كليشه ای زمينه حضور فعال و پر شور و نشاط مردم، احزاب و گروه های مختلف در انتخابات را فراهم نمايد.

موسی پور با تاكيد بر ضرروت توجه به عوامل مشاركت زا در فعاليت های تبليغی رسانه ملی و شبكه های استانی در بحث انتخابات، تبيين اهميت و جايگاه مجلس، وظايف نماينده وشرايط و ملاك های انتخاب اصلح را از جمله نكات تاثيرگذار بر افزايش مشاركت عمومی برشمرد و گفت: اگر اين نكات به خوبی از طريق صدا و سيما و رسانه های ارتباط جمعی تبيين شوند به طور طبيعی حس مشاركت پذيری در جامعه تقويت خواهد شد.

وی به اهميت حضور مردم قم در انتخابات مجلس اشاره كرد و افزود: جايگاه ويژه قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و درخشش اين خطه در صحنه های مختلف حمايت و پشتيبانی از نظام، می طلبد كه مشاركت مردم در انتخابات مجلس نهم نيز در كشور نمونه باشد و اين مساله اهميت رسالت رسانه ها و دستگاه های فرهنگی استان را مضاعف كرده است.

استاندار قم با اشاره به استراتژی دشمنان در تضعيف ارزش ها و باروهای دينی جامعه، رسالت رسانه ملی در مقابله با اين استراتژی دشمن را رسالتی خطير عنوان و خاطرنشان كرد: تقويت باورهای اعتقادی و دينی مردم بايد جوهره تمام برنامه ها و فعاليت های صدا و سيما بوده و با توجه به توانمندی ها و ظرفيت های فرهنگی، مركز قم می تواند تامين كننده اين نيازها و انتظارات باشد.

موسی پور همچنين با اشاره به اهميت و نقش مثبت الگو سازی در فرهنگ اسلامی، بر ضرورت توجه به اين مهم در برنامه های مختلف رسانه ملی تاكيد كرد.

وی با بيان اين كه هيچ ملتی بدون كار و تلاش به جايی نخواهد رسيد، به لزوم تقويت فرهنگ كار و تلاش در جامعه اشاره و تصريح كرد: اهميت كار و تلاش و تكاپو و نيز ضرورت برخورداری از روحيه مشاركت جمعی و فردی به عنوان پيش نياز عمران و آبادانی كشور و يك فرهنگ مقدس بايد با استفاده از شيوه های هنرمندانه و جذاب در قالب برنامه های مختلف رسانه ملی ترويج و تبليغ شود.

استاندار قم با اشاره به ضرورت شناسايی موضوعات مهم در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، تقويت روحيه قناعت، ساده زيستی، صرفه جويی، آموزش مسائل شهروندی، تقويت و آموزش نظم و انضباط اجتماعی و ضرورت احترام به قوانين و مقررات، فرهنگ مطالعه و كتاب خوانی را از جمله موضوعات اساسی و ضروری دانست و گفت: صدا و سيما بايد با يك برنامه ريزی هدفمند و حساب شده، پرداختن به اين موضوعات را در اولويت كاری خود قرار دهد.

موسی پور وصل جريان نخبگی به رسانه ملی را از ديگر موضوعات ضروری عنوان كرد و افزود: در اين راستا نخبگان در بخش های مختلف علمی و اجرايی بايد شناسايی و زمينه تشكيل اتاق فكری خلاق و تأثيرگذار فراهم شود.

وی اصلاح رويكردهای فعلی حاكم بر ورزش در صدا و سيما را ضروری دانست و خاطرنشان كرد: در مقوله مهم ورزش مسائل مهمی چون تقويت ورزش همگانی، اخلاق و ارزش ها در ورزش، نگاه متوازن به ورزش، پرهيز از مطرح كردن رشته ها و چهره های ورزشی خاص مورد توجه قرار گيرد.

استاندار قم با تاكيد بر ضرورت توجه به شرايط خاص فرهنگی اجتماعی قم در توليد و پخش برنامه ها گفت: اين مهم بايد در توليد و پخش فيلم ها، سريال ها و ديگر مضامين انتخابی برای شبكه استانی قم رعايت شود.

موسی پور به اهميت برنامه سازی در صدا و سيما برای قشر كودك و نوجوان اشاره و تصريح كرد: با توجه به حساسيت اين حوزه، بايد با برنامه ريزی دقيق و سنجيده بيشترين بها و سرمايه گذاری به اين بخش بشود.

وی با اشاره به اهميت و جايگاه صدا و سيمای مركز قم، لزوم توجه به آموزش، ارتقاء و به روز رسانی اطلاعات و آگاهی های عمومی و دانش حرفه ای دست اندركاران اين مركز را خواستار شد.

استاندار قم همچنين با تاكيد بر ضرورت توسعه كمی و كيفی مركز قم گفت: در سال های اخير تحولات خوبی را در عملكرد صدا و سيمای قم شاهد هستيم اما با توجه به جايگاه و اهميت قم، انتظارات از مركز بالا بوده و جا برای توسعه كمی و كيفی فعاليت های آن به ويژه در بخش اخبار و توليدات فاخر فرهنگی مذهبی وجود دارد.

موسی پور به ضرورت انعكاس ملی فعاليت های استانی اشاره كرد و بيان داشت: سهم قم از آنتن ملی بايد بيشتر از اين ها باشد و اميدواريم فعاليت های صورت گرفته از جمله افتتاح بخش جديد خبر حوزه زمينه اين افزايش را فراهم كند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.ynyk49nae5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما