پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 48698
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس شورای شهر قم:

برخی برخلاف شعارها اعتقادی به جایگاه شوراها ندارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای شهر قم گفت: بسیاری شعار جايگاه و حمايت از شورا را مي‌دهند، ولي به آن باور ندارند.
برخی برخلاف شعارها اعتقادی به جایگاه شوراها ندارد
به گزارش قم نیوز، ولی‌الله بیاتی امروز در قم، با اشاره به شکل‌گیری مدیریت یکپارچه شهری در بسیاری از کشورهای جهان اظهار کرد: واقعیت این است که ما طبق آنچه قانون اساسی تعریف کرده باید روز به روز اختیارات شورای شهر را افزایش دهیم و این نیاز به یک باور همگانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری شعار جایگاه و حمایت از شورا را می‌دهند، ولی به آن باور ندارند بیان کرد: اگر بخواهیم شهرهای ما موفق باشند، باید همان کاری را کنیم که اکثر کشورهای دنیا از جمله عراق انجام داده‌اند و به سمتی برویم که استان‌ها و شهرها بتوانند مدیریت یکپارچه داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تجربیات شهرهای پیشرفته جهان در مدیریت و فعالیت‌های خدماتی تصریح کرد: تجربه موفق دنیا نشان می‌دهد فرماندار، روسای ادارات، شرکت‌های خدماتی مانند برق، گاز، آب، تلفن، پلیس، شهردار و... همه باید توسط شورا انتخاب شوند و شورا بر آنها نظارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه کارنامه 18 ساله شوراها در ایران، حاکی از موفقیت آنهاست افزود: باید روز به روز آنچه قانون اساسی تعریف کرده اتفاق بیافتد و هرچه از اختیارات شورا کاسته شود، در روند اجرای مدیریت شهری خلل و کندی ایجاد می‌شود که در نهایت، اهداف انقلاب محقق نمی‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcevp8e.jh8voi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما