دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : 4871
مدیركل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

در دستور کار قرار گرفتن بحث ارتقای راه های استان قم

قم نيوز : قم نیوز: جواد دلاوری گفت: با توجه به اینكه استان قم در چهار راه مواصلاتی كشور قرار گرفته، بحث ارتقای راه های استان در دستور كار قرار گرفته كه اقداماتی در این زمینه انجام شده و باید اقدامات موثرتری برای ارتقای راه های قم انجام شود.
در دستور کار قرار گرفتن بحث ارتقای راه های استان قم
به گزارش قم نیوز، جواد دلاوری عصر دوشنبه در مراسم معارفه نخستین مدیركل راه و شهرسازی استان قم تصریح كرد: هم اكنون بخش عمده ای از ساخت و ساز مسكن مهر قم در منطقه پردیسان انجام می شود كه می توان با برنامه ریزی، مابقی ساخت و ساز مسكن مهر را در بافت های فرسوده قم ساماندهی كنیم.

وی افزود: قم دارای بافت فرسوده عمده ای است و طبق برنامه پنجم توسعه، سالانه ۱۰ درصد از بافت فرسوده شهری باید احیا شود.

دلاوری ادامه داد: ساخت و ساز ۴۲ هزار واحد مسكن مهر در استان قم، در دست اقدام است كه تاكنون ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسكن مهر مورد بهره برداری و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینكه استان قم در چهار راه مواصلاتی كشور قرار گرفته، بحث ارتقای راه های استان در دستور كار قرار گرفته كه اقداماتی در این زمینه انجام شده و باید اقدامات موثرتری برای ارتقای راه های قم انجام شود.

به گفته وی، تعریض راه های مواصلاتی، شش خطه كردن جاده قم - گرمسار، احداث بزرگراه قم - اراك، بهسازی راه های روستایی و رفع نقاط حادثه خیز استان می تواند از جمله مهم ترین اقدامات موثر برای ارتقای راههای مواصلاتی قم باشد.

نخستین مدیركل راه و شهرسازی استان قم، عصر دوشنبه با حضور معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مدیران استانی در تالار اجتماعات استانداری قم معارفه و از خدمات مدیركل راه و ترابری سابق این استان قدردانی شد.

در این مراسم كه در راستای ادغام وزارتخانه های "راه" و "مسكن و شهرسازی" و تشكیل اداره كل راه و شهرسازی استان قم ترتیب یافته بود، محمد رضا قلندر كه پیش از این، سرپرست اداره راه و شهرسازی بود بعنوان قائم مقام وزیر و مدیركل راه و شهرسازی استان قم معارفه و داریوش نظری مدیركل سابق راه و ترابری قم تودیع شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.zbaurhbw8iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما