شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 48755
منبع : خبرگزاری فارس

ايثار نماينده قم در 5 رده ليگ‌هاي كاراته بانوان ايران / كم‌توجهي به كاراته بانوان در قم

قم نيوز : قم نیوز: تيم كاراته باشگاه ايثار به نمايندگي از استان قم در پنج رده سني فصل 1396 ليگ‌هاي كاراته دختران و بانوان باشگاه‌هاي كشور به ميدان مي‌رود.
ايثار نماينده قم در 5 رده ليگ‌هاي كاراته بانوان ايران / كم‌توجهي به كاراته بانوان در قم
به گزارش قم نیوز، در سال‌های اخیر نداشتن حامی مالی مانع یکی از بزرگترین مشکلات تیم‌های حرفه‌ای ورزش قم برای حضور در مسابقات معتبر نظیر لیگ‌های کشور بوده است اما تیم‌های قمی در بسیاری از رشته‌ها با وجود این سختی‌ها به فعالیت خود ادامه داده‌اند و همچنان چشم‌انتظار حمایت مسوولان ورزش قم هستند.

در کاراته این موضوع سد راه حضور تیم‌های در دو لیگ معتبر نظیر لیگ برتر و سوپر لیگ کاراته مردان و بانوان باشگاه‌های کشور شده اما نمایندگان کاراته قم با وجود مواجهه با مشکلات مالی در لیگ‌های سایر رده‌های سنی نظیر خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان حضور موفقی داشته‌اند.

 

* غیبت کاراته قم در سوپر لیگ ایران از سال 93

از سال 1393 که تیم آذرخودرو نوین قم قهرمانی سوپر لیگ را برای کاراته قم به ارمغان آورد، کاراته قم دیگر هرگز نتوانست حامی مالی یا اسپانسری را پیدا کند که بتواند در لیگ‌ برتر و سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور نماینده‌ای پرقدرت داشته باشد.

به همین دلیل امسال که تا کنون سه تیم هیأت‌‌ کاراته اصفهان، هیأت‌‌ کاراته کردستان و استعدادهای درخشان برای حضور در لیگ برتر اعلام آمادگی کرده‌اند، قم نماینده‌ای در لیگ برتر ایران ندارد تا همچنان مشکلات مالی سد راه حضور تیم‌های قمی در این سطح از مسابقات باشد.

برای حضور در فصل جدید مسابقات سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور نیز تا کنون چهار تیم رعد پدافند خاتم‌الانبیاء، هیأت‌‌ کاراته کردستان، باشگاه مناطق نفت‌خیز جنوب و پاس قوامین حضور خود را قطعی کرده‌اند و همچون سال‌های 94 و 95 از نماینده قم خبری در سوپر لیگ کشور نیست.

 

* کمبود امکانات و نداشتن حامی مالی در کاراته بانوان قم

با این حال قمی‌های علاقمند به کاراته امسال شاهد حضور 12 تیم به نمایندگی از چهار باشگاه متشکل از کاراته‌کاهای مستعد و آینده‌دار استان قم در لیگ‌های هر دو بخش کاتا و کومیته رده‌های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان بخش پسران قهرمانی باشگاه‌های کشور هستند.

در بخش بانوان نیز کاراته قم از آقایان عقب نمانده و در حالی که محدودیت‌ها، مشکلات مالی و کمبود امکانات برای دختران و بانوان تمام رده‌های سنی فعال در کاراته قم به مراتب بیشتر از مردان است اما این موانع نتوانسته سد راه حضور استعدادها و چهره‌های شاخص کاراته بانوان قم در لیگ‌های سال 1396 کشور شود.

 

* بار سنگین کاراته بانوان قم بر دوش باشگاه ایثار

البته در این سال‌ها بار کاراته بانوان قم در لیگ‌های کاراته باشگاه‌های کشور را کسی بر دوش نکشیده جز باشگاه‌های خصوصی این رشته نظیر ایثار، تیمی که در مسابقات فصل 1395 لیگ‌های کاراته دختران ایران نیز حضور یافت و با وجود اینکه نتیجه نگرفت اما از این رقابت‌ها به عنوان فرصت و میدانی برای کسب تجربه و نشان دادن استعداد و قابلیت فنی دختران مستعد کاراته قم بهره برد.

ایثار امسال نیز مسوولیت خطیری برای بخش بانوان کاراته قم بر عهده گرفته و با هزینه‌های شخصی در پنج رده سنی لیگ‌های کاراته باشگاه‌های بانوان کشور نمایندگی استان قم را پذیرفته تا دختران مستعد کاراته قم بار دیگر فرصت برای عرض اندام در رقابت با حریفان دیگر استان‌ها داشته باشند.

 

* کم‌توجهی به کاراته بانوان در قم

در تمام سال‌هایی که کاراته استان قم در بخش مردان توانسته افتخارات و عناوین بسیار زیاد و متنوعی را از میادین مختلف خارجی نظیر مسابقات بین‌المللی، آسیایی و جهانی این رشته به دست بیاورد، اما بانوان به دلیل اینکه کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند در کسب این افتخارات سهیم نبوده‌اند.

در واقع کاراته بانوان قم همواره در سایه کاراته مردان حضور داشته و بیشتر به کاراته آقایان توجه شده و بانوان فرصت برای ارائه توانمندی‌های خود پیدا نکرده‌اند، اگر حامی مالی هم به سراغ کاراته قم می‌آید فقط در بخش مردان سرمایه‌گذاری می‌کند و بانوان همچنان محروم و کم‌برخوردار از امکانات و پول هستند.

 

* حضور 5 تیم ایثار قم لیگ‌های کاراته بانوان در فصل تابستان

اکنون که لیگ‌های سال 1396 کاراته باشگاه‌های کشور در راه است و فدراسیون کاراته برای شروع آنها در هر دو بخش مردان و بانوان بعد از ماه مبارک رمضان و بلافاصله بعد از پایان پیکارهای 2017 کاراته نوجوانان، جوانان، امید زیر 21 سال و بزرگسالان آسیا برنامه‌ریزی کرده، تیم‌های دختران قم نیز در پنج رده لیگ‌های کشور به میدان می‌روند.

مسوولیت تیم‌داری در هر پنج رده لیگ‌های کاراته سال 96 بانوان و دختران ایران را باشگاه ایثار قم پذیرفته و کاراته‌کاهای ایثار قم در لیگ‌های کاتای خردسالان، کاتای نونهالان، کاتای جوانه، کاتای آینده‌سازان، کومیته جوانه و کومیته آینده‌سازان برابر حریفان به میدان می‌روند.

 

* ایثار (الف) و ایثار (ب) نمایندگان قم در لیگ کاتای خردسالان

در لیگ کاتای رده سنی خردسالان دختر کشور تعداد 9 تیم حضور دارند و دختران کاتاروی قم با انگیزه کسب عناوین برتر این مسابقات برابر حریفان خود به میدان می‌روند، در حالی که باشگاه ایثار دو تیم ایثار (الف) و ایثار (ب) را برای حضور در این رقابت‌ها معرفی کرده است.

با توجه به فرصتی که سازمان لیگ فدراسیون کاراته برای ثبت‌نام تیم‌های مایل به حضور در این مسابقات در نظر گرفته، باران سنندج، آکادمی کاراته نریمان، هیأت‌‌ کاراته اصفهان، سلولزی فارس رعنا، هیأت‌‌ کاراته خراسان‌رضوی، صبای شیراز و باشگاه شهید کبکانیان تهران حریفان ایثار (الف) و ایثار (ب) قم هستند.

 

* رقابت ایثار قم با 8 تیم لیگ نونهالان و 5 رقیب لیگ کاتای نوجوانان

ایثار قم برای حضور در ماسبقات لیگ کاتای رده سنی نونهالان باشگاه‌های کشور نیز اعلام آمادگی کرده است، در حالی که لیگ‌ این رده سنی با حضور هشت تیم باران سنندج، آکادمی کاراته نریمان، سلولزی فارس رعنا، هیأت‌‌ کاراته خراسان‌رضوی، هیأت‌‌ کاراته اصفهان، صبای شیراز و باشگاه شهید کبکانیان تهران رقبای این تیم به شمار می‌روند.

در لیگ کاتا رده سنی نوجوانان که با عنوان جوانه و لیگ کاتای رده سنی جوانان که با عنوان لیگ آینده‌سازان برگزار می‌شود، تیم ایثار قم با 6 رقیب دیگر یعنی هیأت‌‌ کاراته اردکان، سلولزی فارس رعنا، هیأت‌‌ کاراته خراسان رضوی، هیأت‌‌ کاراته اصفهان، باشگاه شهید کبکانیان و هیأت‌‌ کاراته کردستان پیکار می‌کند.

 

* مصاف ایثار قم با 10 مدعی لیگ جوانه و 6 تیم لیگ آینده‌سازان

در لیگ کومیته رده سنی نوجوانان با عنوان لیگ جوانه تعداد 11 تیم با یکدیگر رقابت می‌کنند و ایثار قم در این لیگ رقبایی همچون آکادمی کاراته نریمان، درنای فارس، هیأت‌‌ کاراته سقز، هیأت‌‌ کاراته کردستان، هیأت‌‌ کاراته اصفهان، اداره ورزش سوادکوه، هیأت‌‌ کاراته خراسان‌رضوی، سلولزی فارس رعنا، صبای شیراز و باشگاه شهید کبکانیان تهران را پیش‌رو دارد.

پنجمین تیمی که به نمایندگی از باشگاه ایثار قم در لیگ‌های فصل 1396 کاراته دختران باشگاه‌های کشور به میدان می‌رود، تیم کومیته رده سنی جوانان در لیگ آینده‌سازان است، لیگی که در آن 6 تیم دیگر نظیر هیأت‌‌ کاراته اصفهان، هیأت‌‌ کاراته کردستان، هیأت‌‌ کاراته خراسان‌رضوی، هیأت‌‌ کاراته اردکان، درنای فارس و صبای شیراز نیز مدعی کسب عنوان قهرمانی هستند.

 

* نداشتن اسپانسر مانع حضور بانوان کاراته قم در سوپر لیگ

تنها لیگی که تیمی به نمایندگی از قم در مسابقات این فصل لیگ‌های کاراته ایران حضور ندارد، سوپر لیگ کاراته زنان کشور است که در آن 6 تیم درنای فارس، هیأت‌‌ کاراته اصفهان، دانشگاه پیام نور شیراز، هیأت‌‌ کاراته کردستان، هیأت‌‌ کاراته خراسان‌رضوی و باشگاه شهید کبکانیان تهران اعلام آمادگی کرده‌اند.

همان محدودیت‌هایی که مردان کاراته‌کای قم برای حضور در لیگ برتر و سوپر لیگ بزرگسالان کاراته ایران دارند، در بانوان نیز به چشم می‌خورد و کاراته قم برای حضور در سوپر لیگ کاراته زنان باشگاه‌های کشور به دلیل مواجهه با مشکلات مالی و نبود اسپانسر اعلام آمادگی نکرده است.



انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciwya5.t1avw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما