دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : 48902
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل کمیته امداد قم:

درآمد صندوق‌های صدقات قم در سال گذشته ۱۰۳ میلیارد ریال بوده است

قم نيوز : قم نيوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم، گفت: ۱۵۲ هزارو ۶۲۵ تعداد صندوق های صدقات است که در سال ۹۵ کل درامد این صندوق ها ۱۰۳ میلیاردو ۴۳۷ میلیون ریال بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم، گفت: ۱۵۲ هزارو ۶۲۵ تعداد صندوق های صدقات است که در سال ۹۵ کل درامد این صندوق ها ۱۰۳ میلیاردو ۴۳۷ میلیون ریال بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم، گفت: ۱۵۲ هزارو ۶۲۵ تعداد صندوق های صدقات است که در سال ۹۵ کل درامد این صندوق ها ۱۰۳ میلیاردو ۴۳۷ میلیون ریال بوده است.
به گزارش قم نيوز، اکبر میر شکار ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به برخی اقدامات کمیته امداد استان قم در سال ۹۵ اشاره کرد و از ۲۱ هزار و ۶۶ خانوار و ۳۷ هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد خمینی(ره) خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد خمینی(ره) قم، با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۵۲۷ خانوار در قم مستمری دریافت می‌کنند، افزود: ۳ هزار و ۹۶۰ دانش آموز و ۸۷۰ دانشجو در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ مورد حمایت این کمیته بودند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ یک هزار و ۹۸ نفر از کمک هزینه جهیزیه، ازدواج مجدد و هدیه ازدواج بهره مند شده‌اند، گفت: تعداد خانوارهای مورد حمایت بیمه‌های اجتماعی در پایان سال ۹۵ تعداد ۳ هزار و ۶۲۴ نفر بوده است.

میرشکار با بیان اینکه ۲۵ هزارو ۳۶۰ نفر از مدد جویان بیمه هستند و خدمات درمان رایگان دریافت می‌کنند، عنوان کرد: در سال گذشته مبلغ  ۱۸۸ ملیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جهت خدمات بهداشتی و درمانی مددجویان هزینه شده است.

وی از کمک‌های موردی این کمیته به ۸ هزارو ۴۱۷ نفر به مبلغ بیش از ۳۸ میلیارد ریال اشاره کرد و ادامه داد: ۱۱ هزار نفر از خدمات آموزش خانواده و مشاوره بهره‌مند شدند و بیش از ۷ هزار نفر از خدمات فرهنگی، آموزشی و اردوهای زیارتی استفاده کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم، تصریح کرد: در سال ۹۵ تعداد ۳ هزار و ۴۲۷ نفر وام قرض الحسنه دریافت کردند که در کل بیش از ۶۲ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: در سال ۹۵ تعداد ۸۲ مسکن برای مددجویان خریداری شده، ۶۵۳ واحد مسکونی تعمیر، ۳۴۶ فقره وام قرض الحسنه خودکفایی از محل منابع امداد و ۶۸۹ فقره از محل منابع بانکی پرداخت شده است.

میرشکار تعداد ایتام مورد حمایت طرح اکرام تا پایان سال ۹۵ را ۲ هزار و ۲۰۷ نفر و تعداد خانوارهای مورد حمایت طرح محسنین را ۲ هزار و ۸۹۵ نفر عنوان کرد و افزود: ۱۵۲ هزارو ۶۲۵ تعداد صندوق‌های صدقات است که در سال ۹۵ کل درآمد این صندوق‌ها ۱۰۳ میلیارد و ۴۳۷ میلیون ریال بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود موضوع توانمندسازی خانواده‌ها در سال جدید را محور اصلی دانست و ابراز داشت: ایجاد اشتغال در دستور کار قرار دارد و امید داریم در سال جدید برای ۳ هزار مددجو اشتغال ایجاد شود.

توانمندسازی خانوارها در دستور کار کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد از تغییر برنامه‌ها در حوزه مسکن خبر داد و در حوزه توانمندسازی خانوارها، گفت: نگاهمان این است که خانوارهای تحت پوشش به جایی برسند که خود عامل تولید و رونق اقتصادی شوند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ در مجموع ۸۴۸ میلیارد و ۲۰۷ میلیون ریال کمک‌های بلاعوض و تسهیلات اعطایی به مددجویان بوده است، تصریح کرد: در سال ۹۶ تعداد صندوق‌ها در منازل و شیوه‌های توین الکترونیکی پرداخت صدقات را افزایش می‌دهیم.

میرشکار از وجود ۱۱ هزار زن سرپرست خانوار در قم خبر داد و گفت: ۴ هزار و ۸۰۰ خانوار با موضوع طلاق گرفتار شده‌اند که در این جهت فرهنگ سازی، آموزش و زمینه ازدواج پایدار را در دستور کار داریم.

وی رسیدگی به امور فرهنگی را از الویت‌ها برشمرد و عنوان کرد: کمیته امداد در همه ادوار با دولت‌ها همکاری خوبی داشته و خود را بازوی توانمند دولت می‌داند که امیدواریم کمیته امداد خمینی(ره) در دولت جدید از کمک‌های بیشتر دولتی بهره‌مند شود.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdccioq0.2bq4x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما