سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 48913
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس اداره امور قرآني اداره‌كل تبليغات اسلامي استان قم مطرح كرد

ضرورت همكاري براي تشكيل انجمن خيران قرآني

قم نيوز : قم نیوز: رئيس اداره امور قرآني اداره‌كل تبليغات اسلامي استان قم گفت: لازم است همكاري لازم براي تشكيل انجمن خيران قرآني صورت گيرد و در زمينه استفاده از كمك‌هاي مردمي فرهنگ‌سازي شود.
ضرورت همكاري براي تشكيل انجمن خيران قرآني
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام جواد عظیمی، با اشاره به طرح 1451 در زمینه فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: این طرح به صورت سراسری در کل کشور در حال برگزاری است که در قم حفظ سوره ملک ویژه ماه رمضان و سوره واقعه در طول تابستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به برنامه‌‌های دیگر ماه رمضان گفت: بحث ترتیل‌خوانی قرآن در ماه رمضان پیگیری می‌شود که این برنامه در شهر کهک با همکاری کانون قرآنی حضرت محمد برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محافل انس با قرآن در قم و شهرهای تابعه به مناسبت‌های مختلف در ایام ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شب‌های قدر برگزار می‌شود.

عظیمی عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش عمومی روخوانی، روانخوانی، مفاهیم قرآن و حفظ جزء 30 قرآن کریم در خانه‌های قرآنی شهر قم صورت می‌گیرد و برگزاری دوره تخصصی قرآن ویژه استعدادهای برتر نوجوان پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسات تفسیر قرآن ویژه ماه رمضان در 50 مسجد پیش‌بینی شده است گفت: در مجموع 100 خانه قرآن شهری و 40 مؤسسه قرآنی زیرمجموعه اداره امور قرآنی در حال انجام فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد:‌ خانه‌های قرآن شهری فعالیت‌هایی در زمینه روخوانی، روانخوانی و مفاهیم قرآن را به مخاطبان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به دوره‌های تربیت کادر متخصص قرآنی گفت: حدود 10 کلاس تربیت معلم قرآن در سال گذشته برگزار شد که در هر کلاس به طور میانگین 15 نفر شرکت کردند.

عظیمی با بیان اینکه کمبودها و خلأهایی در زمینه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد گفت: اعتبارات و حمایت‌های مالی ضعیف است، هزینه‌ها باید به طور یکنواخت توزیع شود و جلوگیری از موازی‌کاری و هدر هزینه‌ها در اولویت امور قرار گیرد.

وی بر ضرورت همکاری برای تشکیل انجمن خیرین قرآنی تأکید کرد و افزود: باید در زمینه استفاده از کمک‌های مردمی فرهنگ‌سازی شود تا بتوان فعالیت بهینه‌ای در این زمینه ارائه داد.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcexo8e.jh8vzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما