چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 48972
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس هیأت‌‌ کاراته استان قم خبر داد

کاراته قم در مسابقات نوجوانان آسیا شانس 2 مدال دارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیأت‌‌ کاراته استان قم گفت: با پایان پیکارهای انتخابی تیم ملی کاراته ایران دو شانس کسب مدال برای استان قم از مسابقات نوجوانان آسیا ایجاد شد.
کاراته قم در مسابقات نوجوانان آسیا شانس 2 مدال دارد
به گزارش قم نیوز، علیرضا برخوردار، اظهار کرد: در سال‌های اخیر معمولا هر زمان که تیم‌های ملی کاراته رده‌های سنی پایه به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شده‌اند، قم کمتر از دو سهمیه در مسابقات نداشته و در اکثر دوره‌ها نیز نفرات اعزامی از قم موفق به کسب مدال شده‌اند.

وی ادامه داد: در مسابقات سال 2016 کاراته قهرمانی رده‌های سنی پسران آسیا دو نماینده کاراته قم مرتضی نعمتی و حمیدرضا نجاتی بودند که در اوزان اختصاصی خود در مسابقات دو رده سنی نوجوانان و جوانان با رقبای شرکت کننده پیکار کرده و هر دو موفق به کسب مدال برنز شدند.

رئیس هیأت‌‌ کاراته استان قم بیان کرد: در مسابقات قهرمانی کاراته نوجوانان آسیا در سال 2014 نیز دو نماینده داشتیم که به ترتیب علیرضا خدری در بخش کاتا و حمیدرضا نجاتی در قسمت کومیته بودند و نجاتی توانست با شکست تمامی حریفان خود مدال طلای این رقابت‌ها را به ارمغان بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: در آن سال خدری توانست نخستین‌بار در تاریخ کاراته استان قم، سهمیه مسابقات آسیایی کاتا را کسب کند و به دلیل اینکه تجربه کمی داشت در یکی از بهترین نمایش‌های خود مقابل حریف ژاپنی نتیجه را واگذار کرد و بدین‌ترتیب شانس کسب مدال را از دست داد.

برخوردار بیان کرد: اکنون مسابقات کاراته 2017 قهرمانی آسیا در تمام رده‌های سنی اعم از نوجوانان، جوانان، امید زیر 21 سال و بزرگسالان در انتظار کاراته‌کاهای کشورمان و سه ملی‌پوش از استان قم است که دو نفر آنها در رده سنی نوجوانان این دوره به میدان می‌روند.

وی افزود: با برگزاری پیکارهای درون اردویی تیم ملی کاراته رده‌ سنی نوجوانان، ترکیب نهایی این تیم برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا مشخص شد، در حالی که در وزن منهای 57 کیلوگرم حسین خدری کاراته‌کای خوش‌آتیه قم با پیروزی در آخرین انتخابی این وزن برابر حریفی از زنجان، نفر ثابت تیم ملی شد، ضمن اینکه سیدمجید وکیلی نیز در بخش کاتای رده سنی نوجوانان با عبور از سد سایر رقبای خود آسیایی شد تا بدین‌ترتیب شانس کسب دو مدال برای کاراته قم از مسابقات آسیایی 2017 ایجاد شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcj8hex.uqeoazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما