يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب : 49153
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هيأت علمي جامعة الزهرا مطرح كرد

نقش چشمگير حضرت خديجه(س) در مقابله با تحريم‌ها

قم نيوز : قم نيوز: عضو هيأت علمي جامعة الزهرا گفت: حضرت خديجه(س) در زمينه نشر اسلام و مقابله با تحريم‌هايي كه پيامبر اكرم(ص) را تهديد مي‌كردند نقش به سزايي داشتند و در دوران محاصره در شعب ابيطالب حمايت‌هاي حضرت سبب شد مسلمانان قدرت مقابله و ايستادگي داشته باشند.
نقش چشمگير حضرت خديجه(س) در مقابله با تحريم‌ها
نقش چشمگير حضرت خديجه(س) در مقابله با تحريم‌ها
به گزارش قم نيوز، معصومه ظهیری امروز ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) نخستین بانویی هستند که به اسلام ایمان آوردند و سالی که پیامبر اکرم(ص) حضرت خدیجه(س) را از دست دادند عام الحزن نامیدند.

وی خاطرنشان کرد: یاری و همدلی حضرت خدیجه(س) از نظر فداکاری و ایثار مالی زبانزد است ولی جنبه آرامش و دل آرامی ایشان بیشتر است.

عضو  هیأت علمی جامعة الزهرا با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در سخنی می‌فرمایند زمانی که همه مردم مرا تنها گذاشتند حضرت خدیجه(س) در کنارم بود گفت: این بعد همدلی، همراهی، همسری و آرامشی که حضرت خدیجه(س) در خانواده برای رسول خدا(ص) ایجاد کردند مهم‌تر از فداکاری اقتصادی است.

وی عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) در زمینه نشر اسلام و مقابله با تحریم‌هایی که پیامبر اکرم(ص) را تهدید می‌کردند نقش به سزایی داشتند و در دوران محاصره در شعب ابیطالب حمایت‌های حضرت سبب شد مسلمانان قدرت مقابله و ایستادگی داشته باشند.

ظهیری با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) از زنان بهشتی هستند گفت: رسول خدا(ص) ایشان را در زمینه پاکی، طهارت و نام‌آوری ستوده و به عنوان بانوی بزرگ اسلام از ایشان یاد می‌کنند.

وی نکته دیگر در زندگی حضرت خدیجه(س) را نقش اجتماعی حضرت دانست و خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) علاوه بر اینکه زنی مؤمن، با تقوا و اهل عفاف بودند در شرایط سخت جاهلیت عرب از ثروت خود هزینه کردند.

عضو  هیأت علمی جامعة الزهرا یادآور شد: زنان امروز در زمینه طهارت، تقوا، همسرداری، مادری و تقید به قوام خانواده، ایثار و گذشت باید به حضرت خدیجه(س) تأسی کنند. نقش‌آفرینی در اجتماع و عکس‌العمل نسبت به شرایط خاص اجتماعی از دیگر ویژگی‌های حضرت است که جهان اسلام به آن نیاز داشت.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbf8ba.rhb9spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما