يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب : 49158
منبع : خبرگزاری فارس
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

امام خمینی(ره) در طول عمرشان نترسیدند/ رفاه طلبان از آمریکا می‌ترسند

قم نيوز : قم نيوز: نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که من در عمرم حتی یک لحظه نترسیدم و این در حالی است که شاهد هستیم رفاه طلبان از آمریکا می‌ترسند.
امام خمینی(ره) در طول عمرشان نترسیدند/ رفاه طلبان از آمریکا می‌ترسند
امام خمینی(ره) در طول عمرشان نترسیدند/ رفاه طلبان از آمریکا می‌ترسند
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم ظهر امروز در آیین جزء خوانی قرآن حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: خداوند انسان‌ها را به خاطر گناه هایشان مجازات می‌کند و هیچ کس از مجازات خداوند در امان نیست، ایمنی از مکر خداوند خسارت بزرگی است و اگر کسی در برابر عذاب آماده باشد، خسارت کمتری می‌بیند.

وی ادامه داد: بهترین امت هم نباید خودش را از عذاب الهی در امان بداند، البته مردم را نباید از رحمت خداوند مایوس کرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان نباید در هیچ حالتی خودش را از لغزش مصون بداند، بلعم باعورا یکی از علمای قوم بنی اسرائیل بود که دعاهایش مستجاب می‌شد، اما عاقبت بدی پیدا کرد، عالم اگر گرایش‌های مادی پیدا کند، عاقبت او بد خواهد شد.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ضرورت پناه بردن به خداوند اظهار کرد: انسان نباید هیچ وقت خودش را از لغزش در امان بداند و باید همیشه به خدا پناه ببرد تا به دام گناه نیفتد.

وی ادامه داد: جلسات قرائت قرآن، بارش رحمت الهی است و براساس روایت جوانی که قرآن می‌خواند، این کتاب آسمانی با گوشت و خون او در آمیخته می‌شود، امام خمینی(ره) بر ضرورت انس با قرآن تاکید می‌کردند و می‌گفتند که نباید از قرائت این کتاب آسمانی غفلت شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مومن نسبت به پروردگار در حالت خوف به سر می‌برد، یکی از ویژگی‌های انسان مومن این است زمانی که اسم خدا را می‌شنود، در دلش حالت ترس به وجود می‌آید و این به دلیل درک عظمت پروردگار توسط انسان مومن است

حاج ابوالقاسم با اشاره به ضرورت شناخت خداوند اظهار کرد: انسانی که خدا را بشناسد، در مقابل خداوند احساس حقارت می‌کند، کسی که از خدا بترسد، نفسش نسبت به دنیا بی رغبت می‌شود، امام علی(ع) فرمود با معرفت ترین انسان‌ها نسبت به خداوند کسانی هستند که ابهت و عظمت خداوند را بیشتر درک می‌کنند.

وی ادامه داد: مومنین بر پروردگارشان توکل دارند و ما نباید به دست دیگران چشم بدوزیم و انسان باید به دنبال درک عظمت خداوند باشد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: خداوند در قرآن فرموده است ای مومنین اگر کفار به سمت شما آمدند، نباید بترسید و فرار کنید، امام علی(ع) در جنگ‌ها شجاعانه می‌جنگید و زره این امام معصوم پشت نداشت. در روایتی از امام کاظم(ع) آمده است که ما اهل‌بیت(ع) در علم و شجاعت یکسان هستیم.

حاج ابوالقاسم اظهار کرد: یکی از علامت‌های رهبر جامعه دینی شجاعت است، کسی که از دشمن بترسد، گرفتار غضب الهی می‌شود. امام و رهبر جامعه دینی باید شجاع باشد، کسی که از خداوند بترسد، خدا کاری می‌کند که همه عالم از او بترسند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند که من در عمرم حتی یک لحظه نترسیدم و ما شاهد هستیم که رفاه طلبان از آمریکا می‌ترسند و در برابر سفرای خارجی ذلیل و در برابر محرومین متکبر هستند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: این نظام حاصل خون هزاران شهید و مجاهدت عالمان در طول تاریخ بوده است و باید برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7q9t.ak9yn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما