دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : 49204
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام رفیعی:

افزایش طلاق و کاهش ازدواج برای کشور اسلامی زشت است

قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید از زندگی حضرت خدیجه(س) برای زندگی خودمان الگو بگیریم گفت: افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج برای یک کشور اسلامی زشت است.
افزایش طلاق و کاهش ازدواج برای کشور اسلامی زشت است
افزایش طلاق و کاهش ازدواج برای کشور اسلامی زشت است
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در مراسم سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: آیت‌الله سبحانی مرگ این بانوی بزرگوار را شهادت گونه می‌دانست و ایشان پس از دوران ثروتمندی در شعب ابی طالب رحلت کرد.

وی ادامه داد: همسر امام خمینی(ره) 62 سال با ایشان زندگی کرد، اما امام راحل تا پایان عمر با احترام با همسر خود رفتار کردند و نباید حرمت‌ها بین زن و شوهر شکسته شود. مشکل جامعه امروز این است که حریم بین زن و شوهر در زندگی‌ها شکسته می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت خدیجه(س) مادر ائمه معصومین(ع) بود، اما متاسفانه این بانوی بزرگوار در کشورهای اسلامی مظلوم است و کمتر در جهان اسلام به شخصیت حضرت خدیجه(س) توجه شده است.

رفیعی با اشاره به ضرورت الگوگیری از زندگی حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: باید از سیره این بانوی بزرگوار در زندگی خودمان الگو بگیریم، در هنگام وفات حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه(س) تنها پنج سال سن داشت و از دست دادن مادر غم بزرگی برای فرزند بودت.

وی ادامه داد: پیکر حضرت خدیجه(س) در روز تشییع و تدفین شد و مردم این بانوی بزرگوار را تکریم کردند، پس از رحلت حضرت خدیجه(س)، رسول اکرم(ص) سعی کرد که یتیمی به حضرت زهرا(س) سخت نگذرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت خدیجه(س) پیش از مرگ از رسول اکرم(ص) درخواست کرد که پیکرش را پیامبر(ص) با عبای خودش دفن کند، همان عبایی که رسول اکرم(ص) در هنگام دریافت وحی آن را بر تن داشت. حضرت خدیجه(س) با وجود 25 سال زندگی با پیامبر(ص) از شدت حیا نتوانست این درخواست را به صورت مستقیم بگوید و درخواست خودش را به صورت غیرمستقیم با رسول اکرم(ص) مطرح کرد.

رفیعی با اشاره به زندگی خانوادگی حضرت خدیجه(ص) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار تا پایان زندگی خود در برخورد با رسول اکرم(ص) حیا داشت، امان از روزی که حرمت‌ها بین زن و شوهر از بین برود و این دو به یکدیگر توهین کنند.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) نخستین زنی بود که اسلام آورد و پشت سر رسول اکرم(ص) نماز خواند، این بانوی بزرگوار حتی یک لحظه هم در عمر خودش بت نپرستید و اموال خودش را در راه اسلام انفاق کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج برای یک کشور اسلامی زشت است افزود: زندگی حضرت خدیجه(س) می‌تواند الگویی برای ما باشد و باید برای اقتصاد مقاومتی و استمرار خانواده از زندگی این بانوی بزرگوار الگو بگیریم.

رفیعی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در جامعه اظهار کرد: به دلیل این مشکلات شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها هستیم. گاهی ممکن است که مردان به دلیل شرایط سخت اقتصادث در خانه بداخلاقی کنند، به همین دلیل زنان باید در خانه هوای همسران خود را داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید بیشتر از گذشته به شخصیت و نام حضرت خدیجه(س) در کشور پرداخته شود، شهرداری قم یکی از بلوارهای این شهر را به نام این بانوی بزرگوار نامگذاری کرده است و پیشنهاد می‌کنم که در شهرهای دیگر هم این اتفاق بیفتد و نام یکی از خیابان‌ها در شهرهای مختلف به نام حضرت خدیجه(س) باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5ra5.t1a3u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما