سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : 49557
منبع : خبرگزاری فارس
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم:

بخش قابل توجهی از پرونده‌های طلاق به مصالحه ختم شده است

قم نيوز : قم نيوز: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: مرکز مشاوره ازدواج و خانواده دادگستری راه‌اندازی و نظارت بر عملکرد مراکز خصوصی بیشتر شده است به همین علت اکنون بخش قابل توجهی از پرونده‌های طلاق به مصالحه ختم شده و قم در آمار طلاق به جایگاه مطلوب‌تری رسیده است.
بخش قابل توجهی از پرونده‌های طلاق به مصالحه ختم شده است
بخش قابل توجهی از پرونده‌های طلاق به مصالحه ختم شده است
به گزارش قم نيوز، سعید کاویانی ظهر امروز در جلسه کارگروه  فرهنگی اجتماعی استانداری قم که در تالار امام رضا(ع) برگزار شد، با بیان اینکه دادگستری برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مطلوبی را دنبال کرده است، اظهار کرد: تا کنون با استفاده از جلسات مشاوره در محاکم خانوادگی نزدیک به سه هزار پرونده خانوادگی را کاهش داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی مراکز مشاوره به شیوه مطلوبی انجام شده است، اضافه کرد: مرکز مشاوره ازدواج و خانواده دادگستری راه‌اندازی و نظارت بر عملکرد مراکز خصوصی بیشتر شده است به همین علت اکنون بخش قابل توجهی از پرونده‌های طلاق به مصالحه ختم شده و قم در آمار طلاق به جایگاه مطلوب‌تری رسیده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم خاطرنشان کرد: این مجموعه به دنبال حمایت از مراکز مشاوره است به همین علت بازنگری مراکز خصوصی با رویکردهای حمایتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌ها با وجود داشتن ظرفیت تا کنون در راستای پیشگیری از وقوع جرم با دادگستری استان مشارکت لازم را نداشته‌اند، گفت: در حوزه حاشیه‌نشینی سه کارگروه تعریف شده است اما تا کنون نتوانسته به شیوه مطلوبی این کارگروه‌ها را برگزار کنیم.

کاویانی از شناسایی آسیب‌هایی مناطق مختلف استان قم یاد کرد و ادامه داد: برای رفع این آسیب‌ها کارگروه‌های مشخصی در دادگستری تشکیل شده است که امیدواریم این کارگروه‌ها با مشارکت دستگاه‌های اجرایی بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcjaiex.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما