شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 5002

دیدار اعضای ستاد انتخابات استان قم با آیت الله نوری همدانی

قم نيوز : قم نیوز: اعضای ستاد انتخابات استان قم با آیت الله نوری همدانی دیدار کردند.
دیدار اعضای ستاد انتخابات استان قم با آیت الله نوری همدانی
به گزارش قم نیوز، استاندار قم در این دیدار طی سخنانی با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، آن را از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی امروز تمام ارکان این نظام الهی با رای و انتخاب مردم شکل می گیرد و مردم هستند که با رای خود بر تمام شئونات کشور حاکم هستند.

وی از انتخابات به عنوان تجلي اراده مردم در تعيين سرنوشت عمومي و نمادي از مردم سالاري ديني مبتني بر اصول و ارزش هاي الهي نام برد و تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی در سطح جهان چنین انتخابات و نقش گسترده مردمی در تعیین سرنوشت آینده مملکت آنگونه که در نظام جمهوری اسلامی تجلی می یابد، وجود ندارد.

حجت الاسلام موسی پور انتخابات در نظام اسلامی را سالم ترین و مردمی ترین انتخابات در نظامات انتخاباتی سطح جهان عنوان کرد و افزود: در این دوره انتخابات بیش از ۸۵۰ هزار نفر از مردم به عنوان اعضای اصلی ستادهای انتخابات از بازرسان و ناظران تا نمایندگان فرماندار و هیئت های اجرایی فعالیت می کنند و این نمایانگر نقش اصلی مردم و سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ابعاد ملی و بین المللی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط داخلی و بین المللی نظام اسلامی، این انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و قانونمداری و امانتداری از رای مردم رویکردهای مهم این دوره است.

استاندار قم افزود: با توجه به تلاش و راهبرد دشمن در کمرنگ کردن جلوه های حضور مردمی در انتخابات، حضور پرشور و گسترده مردم در صحنه انتخابات مجلس نهم ، توطئه هاي دشمن را خنثي و خون تازه اي را در رگ هاي انقلاب اسلامي می دمد.

وی با اشاره به روند اقدامات صورت گرفته برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: در استان قم برای هرکرسی نمایندگی ۱۵ کاندیدا و در مجموع ۴۵ کاندیدا در حال فعالیت های انتخاباتی هستند و بیش از ۹ هزار نفر از نیروهای مردمی وظیفه برگزاری انتخابات و اخذ آراء مردم در ۵۰ شعبه اخذ رای را برعهده دارند.

حجت الاسلام  موسی پور با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی در عین رقابت سالم کاندیداها، خاطرنشان کرد: رفتارهاي انتخاباتي نامزدها مورد توجه و نظر مردم است و از این رو بايد تلاش كنند تا با رعايت اخلاق، تقوا و حركت بر محور قانون سربلند و آبرومندانه از اين امتحان بيرون بيايند.

استاندار قم با تاكيد بر لزوم تعامل و همكاري موثر كانديداها با دست اندركاران انتخابات استان براي ايجاد آرامش و قانونمند كردن فضاي انتخابات گفت: بحمدالله در انتخابات ۱۲ اسفند شاهد حضور آگاهانه و پر شور مردم و ثبت برگ زرين ديگري در تاريخ انقلاب اسلامي و سربلندي ، عزت و اقتدار روز افزون نظام مقدس جمهوري اسلامي خواهیم بود.

آیت الله  نوری همدانی نیز در این دیدار عظمت هر نظام حکومتی را وابسته به وجود قانون اساسی مبتنی بر قرآن و اهل بیت، مجری قانون و رهبر شایسته و حضور واقعی مردم در عرصه های مختلف دانست و اظهار داشت: دیدگاهی که اسلامی به نقش مردم در نظام های حکومتی دارد با دیدگاه لیبرال دموکراسی متفاوت است و جلوه خاصی به حقوق آن ها در تعیین سرنوشت خود بخشیده است.

ایشان با تاکید بر اینکه حضور مردم در عرصه انتخابات مجلس نهم همچون حماسه ۲۲ بهمن باید پرشور و گسترده باشد، تصریح کرد: مردم انتخابات را یک حماسه و جهاد الهی بدانند و با این دید حضور گسترده و پرشوری در عرصه انتخابات داشته باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مردم در این دوره انتخابات به جهانیان نشان خواهند داد که چقدر به نظام اسلامی خود علاقمند هستند و توطئه های دشمنان را خنثی می سازند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.uawct1aurbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما