سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 50406
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم:

کمبود 600 مگاوات برق چالش شهرک‌های صنعتی استان قم است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: یکی از چالش‌های شهرک‌های صنعتی استان، کمبود 600 مگاوات برق است که وزارت نیرو باید این کمبود را جبران کند.
کمبود 600 مگاوات برق چالش شهرک‌های صنعتی استان قم است
کمبود 600 مگاوات برق چالش شهرک‌های صنعتی استان قم است
به گزارش قم نیوز، امیر طیبی‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت شهرک‌های صنعتی استان قم اظهار کرد: 11 شهرک صنعتی در استان قم فعال هستند اما همچنان زمین قابل واگذاری در 9 شهرک وجود دارد؛ در دولت یازدهم 415 قرارداد برای واگذاری زمین به تولیدکنندگان منعقد شد.

وی اضافه کرد: شهرک صنعتی الغدیر در 55 کیلومتری شهر قم قرار دارد و این شهرک به علت نزدیکی به شهر تهران مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته، شهرک الغدیر یکی از شهرک‌های صنعتی نمونه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم ادامه داد: سال گذشته 1378 واحد صنعتی را در شهرک‌های استان مورد پایش قرار دادیم که 65 درصد واحدها دارای فعالیت مستمر بودند، علت تعطیلی بقیه واحدها هم کمبود نقدینگی، نبود یا اشباع بازار و مشکل تامین بازار مواد اولیه است.

طیبی‌نژاد با اشاره به حضور شرکت واحدهای صنعتی استان قم در نمایشگاه‌ها اظهار کرد: 160 واحد صنعتی استان را در نمایشگاه‌های داخلی شرکت دادیم، همچنین خوشه سوهان استان قم در نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات تهران و گنسوی چین حضور پیدا کرد.

وی ادامه داد: خوشه سوهان در نمایشگاه‌های بین المللی امارات، عمان و روسیه شرکت کرد هر چند به علت روند انجام امور اداری فرآیند صادرات سوهان زمان بر است و باید برای کاهش این زمان تلاش کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم تصریح کرد: کنسرسیوم‌های صادراتی را در خوشه‌های سنگ و سوهان استان ایجاد کردیم، همچنین محصولات خوشه فرش دستباف استان قم هم به صورت پایلوت در چین عرضه شد.

طیبی‌نژاد با اشاره به وضعیت خوشه سنگ استان قم مطرح کرد: سرمایه‌گذاری‌هایی از گذشته در بخش سنگ استان صورت گرفته است و به دنبال راه‌اندازی دوباره واحدهای پیشرفته سنگ در استان قم هستیم چرا که این واحدها امکان اشتغالزایی زیادی دارند.

وی ادامه داد: سال گذشته طرح بخشودگی بدهی‌های واحدهای صنعتی به شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم را اجرا کردیم، در این راستا 17 میلیارد ریال بخشودگی به واحدهای صنعتی استان اعطا شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم افزود: سال گذشته حدود هزار واحد برای دریافت تسهیلات بانکی در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام کردند که از این تعداد 325 واحد و طرح صنعتی موفق به دریافت تسهیلات بانکی شدند و اجرای طرح رونق تولید موجب ایجاد اشتغال در استان قم شد، بانک‌های صنعت و معدن، ملت و صادرات همکاری بیشتری را با واحدهای صنعتی استان در طرح رونق تولید داشتند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی شهرک صنعتی شهاب اظهار کرد: 25 هکتار از این شهرک را به بنکداران استان اختصاص دادیم و اکنون 40 فعال بنکدار قمی برای انتقال به شهرک شهاب قرارداد امضا کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های شهرک‌های صنعتی استان قم، کمبود 600 مگاوات برق است، باید وزارت نیرو این کمبود را جبران کند تا بتوانیم از صنعتگران استان حمایت کنیم و با مشکل کمبود برق برای واحدهای صنعتی قم مواجه نشویم، اکنون دو گروه بخش خصوصی به دنبال احداث مولدهای مقیاس کوچک تولید برق در استان هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcepe8n.jh877i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما