قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: علوم دینی و حوزوی نباید در حوزه‌ها مغفول بماند بلکه باید در جامعه پیاده‌سازی شود تا برای اقشار مختلف مردم تاثیرگذار باشد.
آیت‌الله مکارم شیرازی: علوم حوزوی باید در جامعه پیاده‌سازی شود/ارائه اسناد تروریست پروری وهابی‌ها در کتاب «زادگاه تروریست»
به گزارش قم نیوز،‌ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سعید دسمی مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله(عج) تهران و برخی از اساتید برجسته حوزه که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با تاکید بر اینکه با استفاده از آموزه‌های دینی باید برای هر دردی دوایی مشخص داشته باشیم، اظهار کرد: عالمان دینی باید به عرصه‌های جدید وارد شوند و با علوم دینی به دنبال پاسخگویی به نیازها باشند.

وی با بیان اینکه جهاد علمی از جهاد نظامی بالاتر است، اضافه کرد: پژوهشگران و محققان باید به صورت مستمر در عرصه دین به فعالیت‌های علمی مشغول باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: علوم دینی و حوزوی نباید در حوزه‌ها مغفول بماند بلکه باید در جامعه پیاده‌سازی شود تا برای اقشار مختلف مردم تاثیرگذار باشد.

وی بر لزوم شناسایی نیازهای جامعه اسلامی توسط علما و روحانیون تاکید کرد و ادامه داد: باید بر اساس این نیازها طلاب را تربیت کنیم تا این افراد بتوانند نقش‌آفرینی لازم را در راستای رفع مشکلات داشته باشند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی به برخی از مشکلات جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: باید با استفاده از دین به فکر رفع مشکلات جامعه باشیم؛ یکی از مشکلات جامعه شبهه‌افکنی در مورد دین است که باید به صورت ویژه‌تری در راستای رفع این مشکل گام برداریم.

وی با بیان اینکه افزایش کارکرد طلاب در جامعه نیازمند مسلح شدن آنها به قلم و بیان است، عنوان کرد: این افراد باید به این سلاح‌ها تجهیز شوند تا بتوانند دستورات اسلام را به گوش مخاطبان دین برسانند.

این استاد برجسته حوزه از توسعه بسترهای ارتباطی یاد کرد و گفت: باید خطرات فضای مجازی و راهکار‌های مقابله ‌با آن را به طلاب آموزش دهیم تا آنها بتوانند جامعه را از این خطرات در امان نگه دارند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان جامعه اسلامی مورد هجمه‌های فرهنگی دشمن قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: طلاب باید شیوه ارتباط با جوانان را آموزش دیده تا بتوانند آنها را از تهاجمات فرهنگی حفظ کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به انتشار کتاب «زادگاه تروریست» مطرح کرد: 80 صفحه دلیل و سند برای تروریست‌پروری سعودی‌ها و وهابی‌ها در این کتاب آورده شده است تا اثبات کنیم که تروریست توسط کدام مجموعه‌ها و کشورها حمایت مالی می‌شوند.

وی با بیان اینکه وهابیت از سنین کودکی برای کشتار مسلمانان به ویژه شیعیان آموزش می‌بینند، اظهار کرد: در برخی از عناوین کتاب‌های درسی مدارس سعودی گرفتن جان و مال زائران قبور حلال شمرده شده است.

این مرجع تقلید یادآور شد: حوزه‌های علمیه در شرایط کنونی با تهدیدهای مختلفی روبه رو هستند که باید در راستای رفع آنها تلاش کنند؛ یکی از این تهدیدها فضای مجازی و شیوه ارتباط با جوانان است که باید برای این موارد برنامه جدی داشته باشیم.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdkk0k.yt0zn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما