چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : 50784
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم:

حجاب برای زنان مصونیت به وجود می‌آورد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: حجاب یک محدودیت است، اما محدودیتی که برای زنان مصونیت به وجود می‌آورد.
حجاب برای زنان مصونیت به وجود می‌آورد
حجاب برای زنان مصونیت به وجود می‌آورد
به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری ظهر امروز در همایش عفاف و حجاب؛ نشاط اجتماعی و امنیت اخلاقی که در تالار معصومیه ساختمان فرمانداری برگزار شد، با اشاره به هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: این هفته اختصاص به بانوان ندارد، اما معمولا بانوان حضور پررنگی در برنامه‌های هفته عفاف و حجاب دارند.

وی ادامه داد: عفاف و حیا اختصاص به ماه، هفته و روز خاصی ندارد، بخشی از حقوق شهروندی اهتمام شهروندان به تعامل با یکدیگر است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم افزود: پسران و دختران تفاوت‌های بنیادی با یکدیگر دارند، گرچه که آموزش در جامعه تاثیر گذار است، اما آموزش‌ فطرت را تغییر نمی‌دهد، تامین معاش زندگی و انجام کارهای سخت در جامعه بر عهده مردان است و وجود دو جنس در کنار یکدیگر تکامل کننده است.

ظهیری با اشاره به وضعیت خانواده در کشور اظهار کرد: خانواده در ایران حال خوبی ندارد، آمار طلاق به دلیل عوامل مختلفی در کشور بالا رفته است و درصدی از طلاق‌ها به دلیل تغییرات در جامعه است.

وی ادامه داد: حجاب یک محدودیت است، اما محدودیتی که برای زنان مصونیت به وجود می‌آورد، باید براساس قوانین اجتماعی باید به یکدیگر احترام بگذاریم و حجاب موجب نشاط اجتماعی و حضور زنان در جامعه خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم افزود: مردم در دوره رضاخان به قیمت به شهادت رسیدن در برابر قانون نابخردانه ممنوعیت حجاب ایستادند، امروز هم باید برای دفاع از حجاب در جامعه تلاش کنیم و قوانینی در این خصوص در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است.

ظهیری با اشاره به آثار حجاب اظهار کرد: باید پوشش ها و رفتارهای بانوان در جامعه به گونه ای باشد که تلذذها تنها به خانواده برگردد و جامعه فضای کار و تلاش باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید کار فرهنگی خودمان را براساس فضای جامعه تغییر بدهیم، به عنوان مثال اخیرا به دلیل ضرورت حفظ سلامت بانوان بحث ورزش صبحگاهی را در استان قم توسعه دادیم و سلامت روانی جامعه به پوشش بانوان ارتباط دارد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcdo50k.yt0zj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما