پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : 50810
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله مكارم شيرازي تاکید كرد

لزوم توانمندسازی و اکرام نیازمندان برای خودکفایی در اداره زندگی

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: ‌ بايد در ارائه خدمات به نيازمندان اكرام كرد تا احساس حقارت نكنند و اين مبحث نهادينه شود كه كميته امداد است نه كميته فقرا، بنابراين با احترام بايد با نيازمندان برخورد شود تا بتوانند به توانمندي لازم براي خودكفايي دست پيدا كنند.
لزوم توانمندسازی و اکرام نیازمندان برای خودکفایی در اداره زندگی
لزوم توانمندسازی و اکرام نیازمندان برای خودکفایی در اداره زندگی
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران ارشد کمیته امداد اظهار کرد: شما کار کلیدی برای محرومان و نیازمندان انجام می‌دهید که توفیقات فراوانی برای شما به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توضیحاتی که ارائه شد برنامه‌های کمیته امداد سال به سال پیشرفت می‌کند، کمیته امداد در زمان امام خمینی(ره) تأسیس شد ولی اکنون بسیار پیشرفت کرده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان به واعظ نیاز دارد زیرا زندگی دنیا بسیار غفلت‌آور است گفت: خداوند واعظانی برای زدودن غفلت‌ها فرستاده، امیر مؤمنان(ع) در نهج البلاغه واعظی را معرفی می‌کند که در عین خاموشی صدای رساتری دارد بنابراین چنین واعظی برای انسان کافی است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که از دنیا می‌روند پرونده آنها با مرگ بسته می‌شود نمی‌توانند بر پاداش خود بیفزایند و استغفار کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به استثناهایی که در این زمینه وجود دارد گفت: صدقات جاریه از جمله برنامه‌ها است که جریان دارد فرزندان صالح از دیگر موارد است بنابراین لازم است فرزند سالم تربیت شود تا آثار آن باقی بماند و توفیقی برای شما محسوب شود.

وی خاطرنشان کرد: قدر این توفیق را بدانید که در خدمت محرومان جامعه با برنامه‌های گسترده باشید و هر اندازه می‌توانید مخلصانه‌تر در این راه گام بردارید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به توجه به مسائل فرهنگی در انجام امور گفت: ‌لازم است در کنار مسائل مالی، مسائل فرهنگی نیز پیشرفت کند و افراد از نظر وظایف دینی تجهیز شوند.

وی خاطرنشان کرد: هر خیری ممکن است عوارض منفی نیز داشته باشد ولی این عوارض مانع آن کار خیر نمی‌شود و نباید بهانه‌ای برای جلوگیری از کار خیر باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: مباحث مالی جاذبه عجیبی دارد باید مراقب بود افراد غیر مستحق هزینه‌های مربوط به مستحقان را جذب نکنند دقت در این بخش لازم است.

وی با تأکید بر اکرام نیازمندان و محرومان گفت:‌ باید در ارائه خدمات به نیازمندان اکرام کرد تا احساس حقارت نکنند و این مبحث نهادینه شود که کمیته امداد است نه کمیته فقرا، بنابراین با احترام باید با نیازمندان برخورد شود تا بتوانند به توانمندی لازم برای خودکفایی دست پیدا کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: کمیته امداد باید مانند استخر آب کشاورزان باشد که آب را برای توزیع در خود نگاه می‌دارد و خروجی داشته باشد و نقش مرداب را ایفا نکند.

وی عنوان کرد:‌ انفاق افراد در پیشبرد بهتر اهداف تأثیرگذار است کسانی که انفاق می‌کنند بیش از دیگران به خودشان خدمت می‌کنند و روحیات آنها پرورش پیدا می‌کند فعالیت شما در کمیته امداد آثار و برکاتی به همراه دارد که نسل‌های آینده نیز از آن بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcdzj0k.yt0zf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما