پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 51116
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علميه قم:

امام صادق(ع) تكميل‌كننده حلقه علمي شيعه است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علميه قم گفت: اگر امام صادق(ع) نبودند فرصت حاصل نمي‌شد كه معارف اسلامي به شكل مؤثر بيان شود و بخش عمده‌اي از آموزه‌هاي شيعي وجود نداشت , اين امام بزرگوار در واقع تكميل‌كننده حلقه علمي شيعه هستند.
امام صادق(ع) تكميل‌كننده حلقه علمي شيعه است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی الماسی در قم، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: امام صادق(ع) رئیس مذهب شیعه است زیرا در زمانی قرار داشتند که فرصتی برای ایشان ایجاد شد تا بتوانند به ترویج معارف اهل بیت(ع) و شیعه بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه امام صادق(ع) در آن دوران در فشار بودند ولی نسبت به ائمه دیگر آزادی عملکرد بیشتری داشتند بنابراین این فرصت در اختیار حضرت قرار گرفت تا شاگردان بسیاری را پرورش دهند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ماحصل و خروجی درس‌های امام صادق(ع) حداقل 400 جلد کتاب شده است گفت: کتب فراوان در کنار شاگردان سبب شد امام صادق(ع) نسبت به دیگر ائمه بیشتر بتوانند ترویج‌دهنده معارف اهل بیت(ع) باشند و به این دلیل حضرت را رئیس مذهب شیعه می‌نامند.

وی با اشاره به نامگذاری مذهب شیعه به نام مذهب جعفری عنوان کرد: اگر امام صادق(ع) نبودند فرصت حاصل نمی‌شد که معارف اسلامی به این شکل بیان شود و بخش عمده‌ای از آموزه‌های شیعی وجود نداشت این امام بزرگوار در واقع تکمیل‌کننده حلقه علمی شیعه است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcd9f0k.yt0ff6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما