پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 5206
مبلغی عنوان کرد:

تجلیل از عوامل ودست اندركاران برگزاری همایش بین المللی فقه وقانون

قم نيوز : قم نیوز: طی مراسمی از عوامل اجرایی و دست اندركاران همایش بین المللی فقه و قانون با حضور رییس مركز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی تجلیل شد.
تجلیل از عوامل ودست اندركاران برگزاری همایش بین المللی فقه وقانون
به گزارش قم نیوز، رییس مركز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: كنفرانس بین المللی فقه و قانون در زمینه پژوهش ها و مطالعات كاربردی در عرصه فقه و قانون، افق های جدیدی را فراروی حوزه ها گشوده است.

حجت الاسلام احمد مبلغی افزود: این كنفرانس همچنین زمینه را برای پژوهش های كاربردی در عرصه قوانین و ورود دادن فقه به آن ها، مهیا كرده است لذا پیامی برای حوزه ها داشته كه اگر كسی می خواهد كاربردی مطالعه كند یا پژوهش های كاربردی داشته باشد زمینه فراهم است.

وی اظهار داشت: همایش بین المللی فقه و قانون هر سال با تمركز بر یك عنوان تخصصی تر برگزار خواهد شد تا نتایج آن برای قانونگذاری ملموس تر و قابل استقاده تر باشد بر همین اساس دبیرخانه این همایش بین المللی در آینده نزدیك در قم راه اندازی خواهد شد.

مبلغی تصریح كرد: همایش بین المللی فقه وقانون به عنوان یك همایش بین المللی اسلامی، اتفاق مباركی بود كه هم مورد علاقه نظام و هم كشورهای اسلامی بود، چرا كه تاكنون چنین اقدام عملی برای بررسی رابطه فقه و قانون انجام نشده بود.

وی ادامه داد: در صورت تداوم و پیگیری مقوله رابطه فقه و قانون و دست یابی به بركاتی، ریشه آن را باید در همایش بین المللی فقه و قانون جستجو كرد، بنابراین ما آغاز كننده راهی هستیم كه می تواند توسعه پیدا كند و ابعاد مهمتری نیز به خود گیرد.

مبلغی با اشاره به دستاوردهای دیگر كنفرانس فقه و قانون گفت: كنفرانس های بعدی این امتیاز را دارند كه با تمركز روی یك عنوان به صورت ریزتر به گفت وگوها و موضوعات تخصصی تری پراخته خواهد شد تا نتایج آن برای قانونگذاری ملموس تر و قابل استفاده تر باشد.

رییس مركز تحقیقات اسلامی مجلس همچنین با اهدای لوح تقدیر از عوامل و دست اندركاران همایش بین المللی فقه و قانون تقدیر كرد.

همایش بین المللی فقه و قانون روزهای ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه با حضور شخصیت هایی از كشورهای مختلف مانند روسیه، تركیه، مصر، عربستان، عراق، تونس، نیجر، مالزی، افغانستان و... و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در قم برگزار شد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.78nbjh8wp9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما