دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : 52302
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اعلام کرد:

کاشت بیش از ۳۰ هزار درخت از ابتدای سال در منطقه 4

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۰ هزار اصله درخت در منطقه چهار کاشته شده که بیشتر درختان در بوستان‌های جنگلی کاشته شده است.
کاشت بیش از ۳۰ هزار درخت از ابتدای سال در منطقه 4
کاشت بیش از ۳۰ هزار درخت از ابتدای سال در منطقه 4
به گزارش قم نیوز، پیام جوادیان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۰ هزار اصله درخت در منطقه چهار کاشته شده که بیشتر درختان در بوستان‌های جنگلی کاشته شده است اظهار کرد: این در حالی است که در سال گذشته، تنها ۴۰ هزار اصله درخت در این منطقه کاشته شده بود.

وی با بیان اینکه در بوستان‌های شهری درختانی از قبیل کاج، زیتون تلخ، توت، ون، سنجد و زیتون مثمر، توت کاکوزا، توت بازه و توت نرک و در بوستان‌های جنگلی انگور، انار و نارون کاشته شده است افزود: منطقه چهار دارای چهار گلخانه به وسعت حدود 6 هزار متر مربع است که گلخانه مرکزی و خزانه نگهداری گل و گیاه واقع در بوستان علوی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه خزانه و گلخانه بوستان علوی دو هکتار است گفت: گل‌های فصلی شامل آشلانتوس، اطلسی، همیشه بهار، شببو، داوودی کلم زینتی و گل‌های دائمی شامل رز، نسترن و ختمی و انواع درخت‌هایی که در قم کاشت می‌شود مانند اوکالیپتوس، زیتون تلخ و مثمر، توت بارده، ون، کاج و نارون و درختچه‌ها شامل ژونی پروس، ارغوان و یاس بخشی از تولیدات این منطقه است.

وی با بیان اینکه منطقه چهار دارای باغ گیاه شناسی به مساحتی حدود یک هکتار است افزود: با همکاری اداره کل منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی به مدت دو سال است که کار شناسایی و تحقیق روی گیاهان دارویی در آن انجام می‌شود.

جوادیان خاطرنشان کرد: روی گیاهان دارویی شامل گزنه، کنگر فرنگی، گون، بابونه، آویشن باغی، مریم گلی، چندین مدل گل ختمی، سرخاب گل، زنجبیلی، صابونی، کتان، نعنای فلفلی و گل مغربی تحقیق شده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb5fbs.rhb5gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما