يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : 5270
حیدر آبادی عنوان کرد:

150 عضو هلا‌ل احمر راهنمای نوروزی امسال

قم نيوز : قم نیوز: معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم گفت: 150 عضو هلال احمر به منظور تسهیل در ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی، به عنوان راهنمای نوروزی فعالیت خواهند کرد.
150 عضو هلا‌ل احمر راهنمای نوروزی امسال
به گزارش قم نیوز، مهدی حیدرآبادی اظهار داشت: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم در راستای وظیفه خود و به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و ادارات ارائه‌کننده خدمات در سطح کمیته‌های مختلف اقدام به تشکیل جلسه کرده است.

وی ادامه داد: کمیته اسکان یکی از کمیته‌های شاخص ستاد است که اداره میراث فرهنگی با اعضا این مجموعه از قبیل آموزش و پرورش مجتمع فرهنگی امام خمینی، اداره‌کل ورزش و امور جوانان و شهرداری اقدام به تشکیل جلسه کرده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم عنوان کرد: در این جلسات جامعه هتل‌داران و مهمان‌پذیران و دیگر نهادهایی که دارای ظرفیت‌ها و امکانات موجود در بحث اقامت‌های کوتاه مدت و بلند مدت هستند، حضور داشتند.

حیدرآبادی خاطرنشان کرد: کمیته نظارت و بازرسی نیز اقدام به تشکیل جلسه با حضور ادارات نظارتی اعم از اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، مرکز بهداشت، اداره‌کل تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت کرده است.



حضور قضات در حین بازرسی از اماکن اقامتی استان
به گفته وی، برای نخستین بار طی سال‌های گذشته که در بحث‌های نظارتی، گروهی متشکل از ادارات نام‌برده تشکیل شده و نسبت به بازرسی‌های نوروزی اقدام می‌کردند، امسال این تیم نوروزی از هفته جاری به همراه قضات به بازرسی خواهند پرداخت که در صورت مشاهده هرگونه تخلف تصمیم‌گیری و برخورد لازم در محل صورت می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم با اشاره به فعالیت کمیته تبلیغ و اطلاع‌رسانی یادآور شد: در این بخش با اداراتی که در حوزه فرهنگ و اطلاع‌رسانی فعالیت دارند، از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، هلال احمر و ... تعامل‌های لازم صورت گرفته است.



۱۵۰ عضو هلال احمر راهنمای نوروزی می‌شوند
حیدرآبادی با اشاره به حضور ۱۵۰ اعضای هلال‌ احمر قم به عنوان راهنمای نوروزی تصریح کرد: این امر هر سال صورت می‌گیرد اما امسال، ظرفیت‌های بیشتری در این زمینه ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: به راهنمایان نوروزی آموزش‌های لازم داده شده و همایشی به این منظور برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم عنوان داشت: در این همایش آداب معاشرت، برخورد با زائر، قم‌شناسی، شناخت آثار تاریخی، مسیرها، خیابان‌ها، بیمارستان‌ها و ... آموزش داده می‌شود.

حیدرآبادی افزود: اداراتی که در این حوزه مطالبی داشته و نیاز است راهنمایان نوروزی از آن مطلع باشند، در این همایش آن مطلب را ارائه خواهند کرد.

وی گفت: به منظور آماده‌سازی هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها جلساتی با جامعه هتل‌داران و مهمان‌پذیران استان از دو ماه پیش برگزار شده است.

به گفته معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم، جلساتی ویژه واحدهای اقامتی استیجاری و نظارت و بازرسی از‌ آن ها برگزار شده است و واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های گردشگری که در بین راه خدمات ارائه می‌کنند در این هفته برنامه آموزشی دارند.

حیدرآبادی عنوان کرد: تمام ظرفیت اقامتی استان تلاش دارد تا زائران و مسافران نوروزی اقامت خوبی را در استان داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcf.edtiw6d0xgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما