سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 52986
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه جامع علمي كاربردي خبر داد

رشد 33 درصدي شركت‌كنندگان سيزدهمين دوره مسابقات قرآن و عترت

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه جامع علمي كاربردي گفت: در مجموع 14 هزار و 527 نفر در سيزدهمين دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه جامع علمي كاربردي شركت كردند كه 33 درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.
رشد 33 درصدي شركت‌كنندگان سيزدهمين دوره مسابقات قرآن و عترت
رشد 33 درصدي شركت‌كنندگان سيزدهمين دوره مسابقات قرآن و عترت
به گزارش قم نیوز، بهزاد ابراهیمی نسب ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: این دانشگاه بزرگترین دانشگاه دولتی و حضوری است که 500 هزار نفر دانشجو و یک میلیون و 300 هزار نفر فارغ‌التحصیل دارد.

وی خاطرنشان کرد: 40 تا 45 درصد از ورودی‌های دانشگاه شاغلان دستگاه‌های اجرایی کشور هستند و 35 درصد از دانشجویان به شغل مورد نظرشان می‌رسند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربری بر اساس نیازسنجی زمانی و مکانی به ارائه دوره‌ها می‌پردازد گفت:‌ نیازسنجی‌های لازم صورت می‌گیرد بر اساس نتایج این نیازسنجی‌ها دوره‌ها تمدید می‌شود و دوره‌های جدید در حال اضافه شدن است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآور شد: دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای برنامه‌ریزی درسی مستقل است. دوره‌های جدید با توجه به شغل‌های جدید در بخش صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر تدوین می‌‌شود.

وی تصریح کرد: مبنای اساسنامه دانشگاه این است که ارتقای علمی و دانش‌افزایی به شاغلان دستگاه‌های مختلف داده شود و تربیت نیرو و تکنسین ماهر صورت گیرد و این دانشگاه سعی داشته در حوزه مأموریت‌های خود حرکت کند.

ابراهیمی نسب با بیان اینکه دانشجویان پیش از شروع دوره تحصیلی، در ترم اول دوره کاربینی می‌گذرانند تا به کار خود در آینده برسند گفت: اساسنامه دانشگاه سال 72 نوشته شده و سال 75 نخستین دانشجویان علمی کاربردی با تعداد اندک جذب شدند.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای استانی دانشگاه در کشور از سال 82 در همه استان‌ها تأسیس شده و اکنون نیز دانشگاه 31 واحد استانی دارد البته اکنون استان تهران در حال تقسیم به دو واحد است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآور شد: المپیاد ورزشی برای پسران و دختران برگزار شد که حدود 2 هزار نفر از دانشجویان ورزشکار در این المپیادها شرکت کردند و نتایج خوبی به دست آمد.

وی با اشاره به سیزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه گفت: 11 هزار و 488 نفر دانشجو و 3 هزار و 39 نفر از مدرسان و کارکنان امسال در جشنواره شرکت کردند که در مجموع 14 هزار و 527 نفر را شامل می‌شود که 33 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

ابراهیمی نسب عنوان کرد: هزار و 588 نفر دانشجو در بخش شفاهی، 9 هزار و یک نفر در بخش کتبی، 606 نفر در بخش ادبی، هزار و 633 نفر در بخش هنری، 509 نفر در بخش پژوهشی، 300 نفر در بخش فناوری و‌ 58 نفر در بخش کتابخوانی شرکت کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ثبت‌نام دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ثبت‌نام دوره کاردانی دانشگاه به پایان رسید که 92 هزار نفر در این مقطع ثبت‌نام کردند و اکنون‌ ثبت‌نام دوره کارشناسی در حال انجام است و تا امروز 50 هزار نفر در مقطع کارشناسی شرکت کردند.

وی با اشاره به کاهش دانشجو در سراسر کشور گفت:‌ این امر سبب ایجاد فضای رقابتی بین دانشگاه‌ها شده تا خدمات خود را ارائه دهند و به این وسیله داوطلبان می‌توانند انتخاب آسان‌تر داشته باشند.

ابراهیمی‌نسب خاطرنشان کرد: برخی از مسؤولان دانشگاه‌ها که مسؤولیت آموزش و تربیت نیروی انسانی کشور را بر عهده دارند وارد مسائل بداخلاقی دانشگاهی نشوند و برای اینکه دانشجوی بیشتری جذب کنند وارد مسئله تخریب دانشگاه‌های دیگر نشوند و به جای تخریب خودشان را مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ وظیفه دانشگاه علمی و کاربردی افزایش سطح علمی و دانش‌افزایی شاغلان دستگاه‌های اجرایی و تربیت نیروی کار ماهر است باید در فضای رقابتی معرفی دانشگاه‌، ظرفیت‌ها و امتیازات مطرح شود به تخریب دانشگاه‌های دیگر نپردازند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmhei.uqe8ozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما