چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 53300
منبع : خبرگزاری فارس

زيارت جامعه كبيره داراي مباني عميقي در امام شناسي است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علميه قم گفت: زيارت جامعه داراي مباني عميقي در زمينه امام شناسي است اگر بارها شرح زيارت جامعه كبيره نوشته شود هنوز ظرفيت دارد.
زيارت جامعه كبيره داراي مباني عميقي در امام شناسي است
زيارت جامعه كبيره داراي مباني عميقي در امام شناسي است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عباس رضوانی نسب امروز ضمن تبریک سالروز ولادت امام علی النقی(ع) اظهار کرد: به دلیل آنکه امام هادی(ع) در مراقبت نظامی بودند و نمی‌توانستند به طور آشکار مبارزه داشته باشند بنابراین تقیه مضاعف در پیش گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: متوکل عباسی سخت‌گیری‌های فراوانی بر امام هادی(ع) روا داشت و شرایط خطیر دوران امام هادی(ع) باتوجه به نزدیک شدن به ولادت امام زمان(عج) بیش از پیش بروز پیدا کرد زیرا امام نمی‌توانستند دیدگاه سیاسی خود را بروز دهند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام هادی(ع) با روش مبارزاتی خود با دستگاه عباسیان همکاری نکردند تا مشروعیت دستگاه آنها را زیر سؤال نرود گفت: امام با فقیهان درباری به مبارزه پرداختند و نفوذ عاطفی فراوانی در برخی از درباریان پیدا کردند.

وی عنوان کرد: امام هادی(ع) توجه زیادی به بحث‌های مردمی داشتند و پایگاه‌های مردمی زیادی را تقویت کردند همه این موارد منجر شد که امام مبارزات غیرمستقیم با دستگاه حاکم وقت تنظیم کنند که نتیجه آن در جریانات سال‌های آینده مشاهده می‌شود.

رضوانی نسب یادآور شد: امروز بخش بسیار مهمی از مسائل امام‌شناسی در قالب دو زیارت جامعه کبیره و غدیریه به یادگار مانده در این دو زیارت اوصاف امام عادل و شایسته به طور مطلوب بیان شده است.

وی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره دارای مبانی عمیقی در زمینه امام شناسی است گفت: اگر بارها شرح زیارت جامعه کبیره نوشته شود هنوز ظرفیت دارد این زیارت از امام هادی(ع) در شرایط خفقان و تقیه به یادگار مانده است.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcawenm.49new15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما