?>?> آبیاری 1200 هکتار از اراضی قم به روش میکرو | قم نیوز
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 53398
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر زراعت و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم مطرح کرد

آبیاری 1200 هکتار از اراضی قم به روش میکرو

قم نيوز : قم نیوز: مدیر زراعت و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از آبیاری 1200 هکتار از اراضی قم به روش میکرو با هدف صرفه جویی در مصرف آب خبر داد.
آبیاری 1200 هکتار از اراضی قم به روش میکرو
به گزارش قم نیوز مجید حمیدی امروز در قم اظهار کرد: در سال گذشته هزار و 200 هکتار اراضی زراعی به روش میکرو آبیاری شد که با کمک اعتبارات دولتی و مشارکت کشاورزان درصد آبیاری به میزان چشمگیری افزایش یافت.

وی اضافه کرد: با استفاده از روش آبیاری میکرو در مصرف آب صرفه جویی کرده و آبیاری نوین را در راستای اصلاح اراضی که کیفیت آب و خاک مناسب دارند توسعه می‌دهیم.

وی افزود: افزایش استفاده از روش بذر گواهی شده در کشت محصولات زراعی به ویژه گندم و جو در سال جدید افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و این در حالی است که در پنج سال گذشته بذر گواهی شده جو تنها به کمتر از 500 تن می‌رسید.

مدیر زراعت و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم تاکید کرد: بذر گواهی شده بذری است که مراحل استاندارد مانند نظارت موسسه اصلاح بذر، نظارت سازمان جهاد کشاورزی و نظارت شرکت تولید کننده بذر فرآوری شده را طی کند.

وی در خصوص مراحل فرآوری شدن بذر ادامه داد: بذر ناخالص طی مراحل فرآوری خالص شده و توسط موسسه تحقیقات، تست، سم زدایی و ضد عفونی می‌شود و در نهایت بذر خالص بسته‌ بندی شده و توزیع می‌شود.

حمیدی خاطرنشان کرد: با توجه به طبقه بندی و نوع بذر، بیش از 20 درصد ارزش بذر به تولید کنندگان از طرف دولت یارانه تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdch6xnm.23nxwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما