دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 53449
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم:

ایجاد نیروگاه‌های برق خورشیدی در قم توجیه اقتصادی دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم گفت: ایجاد نیروگاه‌های برق خورشیدی برای سرمایه گذاران در استان دارای توجیه اقتصادی است.
ایجاد نیروگاه‌های برق خورشیدی در قم توجیه اقتصادی دارد
به گزارش قم نیوز سید محمد ارجمند زاده در قم با اشاره به ظرفیت تولید برق خورشیدی در استان قم اظهار کرد: ظرفیت خوبی برای تولید برق خورشیدی در استان وجود دارد و ایجاد نیروگاه‌های برق خورشیدی برای سرمایه گذاران در قم دارای توجیه اقتصادی است.
وی ادامه داد: سرمایه گذاران زیادی برای ایجاد نیروگاه‌های برق خورشیدی به استان قم آمدند و مدیران استان تلاش زیادی را برای توسعه این نیروگاه‌ها در قم دارند، استانداری قم هم نگاه مثبتی به این قضیه دارد.  
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم افزود: باید دستگاه‌های استان، زیرساخت‌های لازم برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در قم را برای سرمایه گذاران فراهم کنند تا هر چه زودتر شاهد توسعه این نیروگاه‌ها در استان باشیم.
ارجمند زاده با اشاره به مزایای نصب سامانه‌های تولید برق خورشیدی در منازل اظهار کرد: نصب این سامانه‌ها در منازل مردم موجب کاهش تلفات در شبکه توزیع برق خواهد شد، زمانی که یک نیروگاه حرارتی ساخته می‌شود، برای انتقال برق این نیروگاه باید شبکه توزیع ایجاد شود که این کار هزینه زیادی به دنبال دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: راندمان نیروگاه‌های حرارتی حداکثر بین 40 تا 45 درصد است، اما راندمان نیروگاه‌های برق خورشیدی بیش از این عدد است. 
انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdceoe8n.jh8xei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما