سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 53493
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس مركز فناوري اطلاعات حوزه‌هاي علميه خواهران خبر داد

افتتاح موتور جست‌وجوي پرسش و پاسخ امين

قم نيوز : قم نیوز: رئيس مركز فناوري اطلاعات حوزه‌هاي علميه خواهران از افتتاح موتور جست‌وجوي پرسش و پاسخ امين در دومين همايش فعالان فضاي مجازي خبر داد.
افتتاح موتور جست‌وجوي پرسش و پاسخ امين
به گزارش قم نیوز، سیدعلی طایی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به اهمیت فضای مجازی اظهار کرد: امروز بحث فضای مجازی پررنگ است علاوه بر نهادهای ملی، مراجع تقلید نیز به طور مکرر نسبت به اهمیت این فضا و لزوم ورود حوزه‌های علمیه و نقش مؤثر طلاب، اساتید و روحانیت در این فضا تأکید کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: نقشه راه باید تعیین شود تا مشخص شود چگونه روحانیت و نهاد مؤثری که پیش از این کارکرد واضحی در متن جامعه داشت در فضای مجازی رفتار کند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ویژگی‌های دومین همایش فعالان فضای مجازی گفت: این همایش بر ظرفیت عظیم طلابی استوار است که در سطح کشور پراکنده هستند. امروز بالغ بر 100 هزار نفر از بانوان در 480 حوزه علمیه مشغول فعالیت در این فضا هستند که باید بین آنها وحدت رویه ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد:‌ در هر بخشی وبلاگ و سایتی از یک فرد دارای هویت مشخص نوشته می‌شود پس از تعریف هویت طلبه در فضای مجازی نهاد روحانیت در زمینه دین مرجعیت پیدا می‌کند.
طایی زاده ادامه داد: مهارت‌‌های فضای مجازی و تخصص‌های فردی باید دسته‌بندی شود تا فرد بتواند ارتباط خود را با مردم ایجاد کند.
وی با اشاره به وجود منبر در دوران گذشته گفت:‌ روحانیت در دوران قدیم تخصص مهارت منبر و تعامل با مردم را داشت بر اساس این مهارت و دانش دینی ارتباط برقرار می‌کرد و به نیاز مردم پاسخ می‌داد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: تصمیم حوزه‌های علمیه خواهران در خصوص برنامه طولانی‌مدت این است که بستر پاک و بومی خود را مبنای فعالیت فضای مجازی قرار دهد. اولویت نخست ایجاد شبکه اجتماعی اختصاصی، وبلاگ و کانال ارتباطی صوتی و تصویری حوزه است.
وی یادآور شد:‌ زمانی که مردم بدانند صفحه شبکه اجتماعی متعلق به استاد حوزه علمیه است نحوه برخورد و نگاه آنها به آن صفحه و تعامل به گونه‌ای دیگر تغییر پیدا می‌کند بنابراین  فردی که در سامانه کوثر بلاگ به این وبلاگ‌ها مراجعه می‌کند مطمئن است که این محتوا از سوی طلبه تولید شده است.
وی با بیان اینکه امروز بیش از 60 هزار نفر در سامانه شبکه اجتماعی کوثر نت فعال هستند گفت: بیش از 6 هزار وبلاگ موجود و فعال در شبکه کوثر بلاگ وجود دارد و بیش از 200 کارگاه در کل کشور برای مهارت‌افزایی برگزار شده است.
طایی زاده خاطرنشان کرد: یکی از محورهایی که در این فضا پیگیری می‌شود این است که شاخص‌های الگوی زن مسلمان و فعالیت آن را در فضای مجازی تشریح کنیم چه کارکردهایی نقش مؤثرتری دارد و چه محتوایی را باید بیشتر در نظر داشته باشد.
وی با بیان اینکه 300 نفر از اساتید و طلاب در این همایش حضور دارند گفت: افتتاح موتور جست‌وجوی پرسش و پاسخ امین به عنوان بزرگترین موتور جست‌وجوی پرسش و پاسخ دینی به آدرس aminsearch.com از جمله برنامه‌های دومین همایش فعالان فضای مجازی است که 27 و 28 شهریور امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcdso0k.yt0sn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما