پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 53603
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله سعیدی: کمک ایران به سوریه و عراق برای حفظ آموزه‌های اهل بیت(ع) است

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر اینکه کمک ایران به کشورهای سوریه و عراق برای حفظ آموزه‌های اهل بیت(ع) است، گفت: این کشورها مورد ستم و ظلم قرار گرفته‌اند به همین علت نظام اسلامی از آنها حمایت می‌کند.
آیت‌الله سعیدی: کمک ایران به سوریه و عراق برای حفظ آموزه‌های اهل بیت(ع) است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره مردمی کرامت که در سالن همایش شهید مطهری پژوهشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان اینکه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) بررسی ابعاد شادی از منظر اسلام را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: برخی از برنامه‌هایی که با عنوان شادی دنبال می‌شود با اهداف خلقت و کرامت انسان در تضاد است.

وی با تاکید بر اینکه حرم مطهر حضرت معصومه(س) برای ترویج شادی مورد نظر اسلام تلاش می‌کند، اضافه کرد: مراسم های عزاداری در فرهنگ مردم به شیوه مطلوبی ترویج شده است به همین علت مردم در محافل عزاداری خویشاوندان خود نیز به عزاداری اهل بیت(ع) می‌پردازند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به اینکه همچنان برای ترویج آداب شادی مورد پسند اهل بیت(ع) جای کار بسیاری وجود دارد، گفت: مناسبت‌های بسیاری در ماه ذی‌الحجه وجود دارد که آستان‌های مقدس، دستگاه‌های دولتی، نخبگان و شخصیت‌های برجسته ملی به دنبال پاسداشت این مناسبت‌ها هستند.

وی از ترویج شادی مورد پسند اهل بیت(ع) در مناسبت‌های مذهبی ماه ذی‌الحجه یاد کرد و ادامه داد: مردم باید در مجالس شادی و عزاداری با فرهنگ اهل بیت(ع)‌ آشنا شوند و اکنون در راستای این ماموریت 30 دستگاه مختلف در سطح کشور مامور شده‌اند.

سعیدی از تقدم شادی بر اندوه در فرهنگ اهل بیت(ع) یاد کرد و افزود: اعیاد ذی‌الحجه فرصتی برای دادن پاسخ مثبت به خواسته‌های مورد نظر اهل بیت(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در قبل از انقلاب برخی از رویکردها و عملکردهای نادرست برای شاد شدن دنبال می‌شد اگر شادی‌ها و مراسمات خود را مدیریت نکنیم برخی افراد مسیر اشتباه را دنبال می‌کنند چرا که اکنون برخی برای هدایت مجالس شادی اهل بیت(ع) به سمت اهداف دشمن تلاش می‌کنند.

سعیدی با تاکید بر اینکه دشمن با خروجی‌های کنونی مجالس شادی اهل بیت(ع) مخالف است، گفت: سخن حق، آموزه‌های اهل بیت(ع) و نیک به دیگران از جمله آموزه‌هایی است که از این مجالس خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به ترویج فرهنگ مورد پسند اهل بیت(ع) اهتمام جدی داشته باشند، تصریح کرد: روش تمسک به اهل بیت(ع) باید در مجالس شادی و عزاداری ترویج یابد.

امام جمعه قم یادآور شد: حرم حضرت معصومه(س) به مرکزی برای نشر معارف اهل بیت(ع) تبدیل شده است و این آستان مقدس تلاش می‌کند تا در دهه کرامت به همگان اثبات کند که یک دختر پاکدامن مجرد می‌تواند در اوج معنویت باشد و تبلیغ را دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای امام موسی بن جعفر(ع) حق ویژه‌ای قائل باشیم، گفت: امام رضا(ع)،‌ حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ(ع) و امامزادگان بسیاری از نسل این امام بزرگوار هستند که سبب برکات بسیاری در کشور شده‌اند.

سعیدی با اشاره به اینکه آیین پرچم‌گردانی ریشه قرآنی دارد به همین علت در دهه کرامت به صورت گسترده ترویج یافته است گفت: به عنایت ائمه اطهار(ع) و با استفاده از پرچم متبرک حرم‌های مقدس عده‌ای از مریض‌ها شفا یافته و عده‌ای نیز غم‌های خود را فراموش کردند.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده‌های شهدا، رفع مشکلات نیازمندان و حمایت از فعالیت‌های جهادی و مردمی بخشی از دستاوردهای جشنواره مردمی کرامت است که امیدواریم در سال‌های آینده این دستاوردها گسترده‌تر شود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه اکنون داغ‌دار کشتار مردم مسلمان میانمار هستیم، گفت: هر چند برخی از کشورها هیچ حمایتی از مسلمانان میانمار ندارند اما رهبر انقلاب اسلامی و دیگر مسؤولان نظام موضع‌گیری‌های لازم را داشته اند چرا که این افراد سبک زندگی اهل بیت(ع) را آموزش دیده و به دنبال ترویج آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه کمک ایران به کشورهای سوریه و عراق برای حفظ آموزه‌های اهل بیت(ع) است، عنوان کرد: این کشورها مورد ستم و ظلم قرار گرفته‌اند به همین علت نظام اسلامی از آنها حمایت می‌کند.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcgw39n.ak9wz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما