دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 53752
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار قم اعلام کرد:

توزیع بیش از 450 هزار تن آسفالت در مناطق شهر قم در دو سال گذشته

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم به وضعیت توزیع آسفالت در شهر قم اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته بیش از 450 هزار تن توزیع آسفالت در مناطق داشته ایم و برنامه داریم امسال نیز قریب به 300 هزار تن آسفالت در مناطق توزیع کنیم.
توزیع بیش از 450 هزار تن آسفالت در مناطق شهر قم در دو سال گذشته
توزیع بیش از 450 هزار تن آسفالت در مناطق شهر قم در دو سال گذشته
به گزارش قم نیوز دکتر سقائیان‌نژاد در دیدار مدیران شهری با آیت‌الله سبحانی، با اشاره به اعتماد مجدد شورای اسلامی شهر به مدیران فعلی شهرداری قم اظهار کرد: طی دو سال گذشته تلاش کردیم برخی برنامه‌هایی که نیاز بود برای حرکت جدی شهرداری تدوین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته شهرداری نقشه راه نداشت گفت: با کمک حوزه و دانشگاه برنامه استراتژیک قم 1400 را تدوین کردیم و به تصویب شورای شهر رسید و امروز شهرداری برای حرکت‌های خود نقشه راه دارد.

شهردار قم با اشاره به عزم مدیریت شهری بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام گفت: بیش از 98 درصد پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شده و چند پروژه جدید تعریف شده تا مشکلات ترافیکی شهر رفع شود به گونه‌ای که تنها یکسال زمان برده و مشکل کمتری برای مردم ایجاد شود.

وی به پروژه‌های کلانشهری  همچون مترو، منوریل و... اشاره کرد و افزود: خط A مترو روی روال خود جلو می‌رود و خط B مترو نیز در چارچوب برنامه‌ریزی شده پیش‌بینی شده است.

سقائیان‌نژاد اقدامات زیست محیطی شهرداری را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ورودی‌های شهر قم در شان این شهر نیست، در ورودی کاشان سنگبری‌ها قرار گرفته و ریزگردها را وارد شهر می‌کند؛ ورودی جعفریه و اراک نیز نابسامان بوده و یک به یک وارد این محورها شدیم تا ساماندهی شود.

وی به ورود شهرداری برای ساماندهی ورودی‌های جعفریه و اراک اشاره کرد و افزود: در حوزه فضای سبز نیز همت به خرج داده شد تا بتوانیم سالیانه سه مترمربع سرانه فضای سبز شهری قم را اضافه کنیم و در این دو سال بیش از 500 هکتار به فضای سبز شهر قم اضافه شده است.

شهردار قم به تامین آب و پساب با هماهنگی دستگاه‌های استان برای فضای سبز شهر اشاره کرد و گفت: تعامل در امور شهری با استانداری، سازمان‌های خدماتی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران و دیگر ارگان‌های شهری داریم تا بتوانیم شرایط کار فراهم شود.

وی با اشاره به چارت تشکیلاتی شهرداری قم اذعان کرد: باید چارت شهرداری اصلاح می‌شد تا بتوانیم آموزش پرسنل و ساماندهی امور شهرداری را داشته باشیم.

شهردار قم به ایمن‌سازی پارک‌ها شهر قم اشاره کرد و افزود: در گذشته چند مورد مشکلات برق‌گرفتگی داشتیم که امروز شاهد ایمن‌سازی آنها هستیم و آبنماها و پارک‌های بازی نیز ایمن‌ و استاندارد شده است.

وی به وضعیت توزیع آسفالت در شهر قم اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته بیش از 450 هزار تن توزیع آسفالت در مناطق داشته ایم و برنامه داریم امسال نیز قریب به 300 هزار تن آسفالت در مناطق توزیع کنیم.

سقائیان‌نژاد به بودجه بیش از 2 هزار میلیارد تومانی شهرداری اشاره کرد و افزود: به طور کامل برای هزینه این بودجه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی به تبدیل چند پارک شهری به کمپ زائر اشاره کرد و افزود: اقدامات اساسی در این بوستان‌ها صورت گرفته و امکانات خوبی تامین شده تا آسایش مردم و زائرین را داشته باشیم.

شهردار قم با تاکید بر ضرورت ساماندهی‌ وانت‌بارهای سطح شهر تصریح کرد: پنج فضا در سطح شهر برای استقرار این وانت‌بارها تامین شده و اولویت باید بر فرهنگ‌سازی در شهر باشد تا بتوانیم از سد معبر جلوگیری کنیم.

وی ساماندهی دست‌فروشان اطراف حرم و جمکران را مورد توجه قرار داد و افزود: چرخ شهرداری با انرژی خوبی فعال شده و برنامه‌ها مدون است و به وضوح مسیر حرکت شهرداری مشخص است.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر بدهی هزار و 600 میلیاردی شهرداری به بانک‌ها تصریح کرد: با بدهی به پیمانکاران نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان بدهی داشتیم که بالغ بر هزار و 100 میلیارد از آن را تهاتر کردیم.

وی اضافه کرد: طلبی از دولت داشتیم که با حمایت مدیران استان، نمایندگان مجلس و علما و مراجع تقلید توانستیم 700 میلیارد از بدهی دولت به شهرداری قم را مطالبه کرده و دریافت کنیم.

شهردار قم اذعان کرد: این آمادگی به وجود آمده که در حرم اهل‌بیت با عنایت حضرت معصومه قدم‌های گسترده‌تری را برداریم.

وی به اقدامات شهرداری در مساجد شهر اشاره کرد و گفت: سرویس‌ بهداشتی مساجد اکثراً دچار مشکل است و اعلام کردیم اگر این سرویس‌ها به صورت عمومی در اختیار مردم قرار گیرد اقدام به بهسازی و ساماندهی آنها خواهیم کرد و بودجه خوبی به این بخش اختصاص داده شده است.

سقائیان‌نژاد به حمایت از کانون‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: در اکثر بوستان‌ها نیز نمازخانه ساخته شده تا مردم در مراجعه به این فضاهای تفریحی از امکانات معنوی نیز بهره‌مند شوند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb5zbs.rhbfspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما