پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 54178
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

مکان‌های شاخص دفاع مقدس در قم ثبت ملی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: یادمان‌ها و مکان‌های شاخص مربوط به هشت سال دفاع مقدس در قم، بهسازی و ثبت ملی می‌شود.
مکان‌های شاخص دفاع مقدس در قم ثبت ملی می‌شود
مکان‌های شاخص دفاع مقدس در قم ثبت ملی می‌شود
به گزارش قم نیوز احمد حسینی با اشاره به افتتاح خانه‌موزه شهیدان زین الدین در قم اظهار کرد: در دیدار اردیبهشت سال 95 سردار سرتیپ دکتر کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مادر بزرگوار شهیدان زین الدین در قم، طرح اولیه «خانه موزه» مطرح و پس از آن، فرایند انجام این طرح طی شد تا منزل شهیدان زین الدین که جایگاه تربیت و پرورش دو شهید شاخص استان و به عنوان نمادی از شهدای شاخص قم است، به «خانه موزه» تبدیل شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی همکاران سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در آماده سازی و افتتاح این «خانه موزه» در هفته دفاع مقدس یادآور شد: با هماهنگی‌هایی که با مسؤولان دستگاه‌های ذیربط صورت گرفت، مقرر شد از این مکان یادمانی و خاطره انگیز به بهترین وجه برای ترویج برنامه‌هایی با محتوای فرهنگ جهاد و ایثار و شهاد و ترویج سیره شهدا و نیز برگزاری محافل ادبی و شعر و خاطره گویی دفاع مقدس ویژه گروه‌های مختلف قشرهای جامعه استفاده شد.

حسینی دستورالعمل‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیرامون ثبت ملی یادمان‌های دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به توافق‌های اولیه صورت گرفته با خانواده معظم شهیدان زین الدین و شهرداری قم، مقرر شد مقدمات و مراحل ثبت ملی «خانه موزه» مذکور تا حصول نتیجه نهایی پیگیری شود.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به انجام مکاتبات مربوط به ثبت ملی یادمان‌های دفاع مقدس و اماکن مربوط به شهدای شاخص استان، خاطرنشان کرد: در این زمینه بر جلوگیری از تخریب مکان‌های مذکور و بهسازی آن‌ها نیز تاکید شده و افتتاح «خانه موزه» شهیدان زین الدین طلیعه‌ای برای استمرار این روند و حفظ و بهسازی و ثبت دیگر یادمان‌ها و مکان‌ها خواهد بود.

وی عنوان کرد: به دنبال این هستیم که آثار و تجهیزات مورد استفاده سردار سرلشکر شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) را جمع آوری کنیم و در مکان مناسی در معرض دید عموم علاقمندان قرار دهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcevz8n.jh8efi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما