يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 54281
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

انتشار کتاب واقع‌گرايی اخلاقی در نيمه دوم قرن بيستم

قم نيوز : قم نیوز: کتاب واقع‌گرايی اخلاقی در نيمه دوم قرن بيستم منتشر مي‌شود.
انتشار کتاب واقع‌گرايی اخلاقی در نيمه دوم قرن بيستم

به گزارش قم نیوز  محمد روحانی با اشاره به محتوای کتاب واقع‌گرایی اخلاقی در نیمه دوم قرن بیستم اظهار کرد: در این کتاب مباحثی در زمینه مسائل اخلاقی، فلسفه اخلاق و واقع‌گرایی مطرح می‌شود. فصل اول کتاب مفاهیم و کلیات نام دارد که ساماندهی مسائل در قالب سه پرسش را شامل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تقسیمات اصلی این کتاب در زمینه واقع‌گرایی، مباحث فلسفی، واقع‌گرایی اخلاقی و معرفت اخلاقی است.
مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه فصل دوم واقع‌گرایی اخلاقی در نیمه دوم قرن بیستم نزد اندیشمندان غربی است گفت: تفاوت‌های واقع‌گرایی اخلاقی انگلیسی و آمریکایی در این فصل مطرح می‌شود و به طور خاص به این موضوع می‌پردازد.
وی عنوان کرد: فصل سوم کتاب واقع‌گرایی اخلاقی در نیمه دوم قرن بیستم نزد اندیشمندان مسلمان است که به طور طبیعی به اندیشه‌های شهید مطهری و علامه مصباح یزدی و بررسی دیدگاه‌های اساتید در زمینه حقایق اخلاقی می‌پردازد.
روحانی با اشاره به مباحث دیگر این کتاب گفت: در بخش‌های دیگر کتاب به پرسش‌هایی مانند اینکه «واقع‌گرایی اخلاقی به چه معنا است؟»، «معرفت اخلاقی چیست؟»، «انگیزه اخلاقی چیست؟»، «چگونه وجود حقایق اخلاقی تبیین می‌شود؟» و «ابزار کسب معرفت اخلاقی کدام است؟» پاسخ داده می‌شود.
وی یادآور شد: در زمینه واقع‌گرایی و غیرواقع‌گرایی مباحث مختلف مطرح می‌شود ولی گروهی از فیلسوفان و متفکران وجود حقایق اخلاقی مانند خیر و خوبی را در حوزه مسائلی مطرح می‌کنند که عده‌ای آن را تنها امر و نهی الهی بر می‌شمرند. همچنین در این کتاب از معرفت و انگیزه اخلاقی به عنوان تابعی از بحث واقعیت‌گرایی اخلاقی و هستی‌شناسی اخلاق مطالبی بیان می‌شود.
چاپ دوم کتاب واقع‌گرایی اخلاقی در نیمه دوم قرن بیستم در قالب 184 صفحه و قیمت 13 هزار تومان به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.
انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcjv8ei.uqexozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما