سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 54359
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

مصوبات هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم

قم نيوز : قم نيوز: دریافت مجوز برون‌سپاری وصول عوارض کسب و پیشه شهرداری به اتاق اصناف قم در هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.
مصوبات هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم
مصوبات هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم
به گزارش قم نيوز هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم با حضور دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم و جمعی از معاونان شهردار در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.
در ابتدای این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر قم با انجام گفت‌و گوهای مختلف لایحه دریافت مجوز قرارداد برون‌سپاری وصول عوارض کسب و پیشه با اتاق اصناف را به تصویب رساندند.
دریافت مجوز عوارض ارزش افزوده بلوار فردوسی نیز دومین لایحه جلسه شورای اسلامی شهر قم بود که اعضا با اکثریت اعضا به تصویب آن رای دادند.
بر اساس این گزارش، لوایح دریافت مجوز متمم توافقنامه میان شهرداری و شرکت تعاونی مسکن‌آوران و مجوز توافقنامه و متمم توافقنامه میان شهرداری و بخش شخصی نیز برای کار کارشناسی بیشتر به درخواست مکتوب شهردار قم به شهرداری عودت داده شد.
همچنین دریافت مجوز دو توافقنامه میان شهرداری و بخش شخصی نیز از جمله دیگر مصوبات این نشست شورای اسلامی شهر قم بوده است.
در ادامه این نشست معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم به ارائه گزارش عملکرد این معاونت در حوزه ایمنی شهری و رفع سد معبر و تخلفات شهری پرداخت.
سید امیر سامع با تاکید بر اینکه در مورد رفع تخلفات مهم شهری اولویت‌بندی لازم دنبال شده است، عنوان کرد: برای ساماندهی معتادان و متدکیان که چهره نامناسبی را در شهر ایجاد می‌کنند با توجه به اینکه همه مسئولان نسبت به این موضوع حساسیت داشتند اقدامات مختلفی را انجام شده که یکی از آنها ایجاد مرکز غربالگری بوده که اکنون تجهیز شده و از یک ماه گذشته توسط اداره‌کل بهزیستی استان در حال بهره‌برداری است.
شهردار قم نیز طی سخنانی با تاکید بر اینکه شهرداری قم در حوزه وظایف خود اقدامات لازم را دنبال می‌کند، مطرح کرد: اکنون 11 هزار پرونده تخریب داریم که 50 درصد مشکل ایستایی دارند اما اگر بخواهیم به سمت و سوی تخریب برویم آیا بر اساس نظر دستگاه‌ها قابل اجراست؟
دکتر سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: ارگان‌هایی که در حوزه ایمنی تکالیف مشخصی دارند باید به میدان بیایند؛ چرا که هر مجموعه‌ای باید وظایف خود را انجام دهد؛ گاهی تا اتفاقی رخ می‌دهد شهرداری را مقصر می‌دانند در حالی که اخطارهای لازم و پیگیری‌های حقوقی را انجام داده‌ایم.
عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به اینکه انجام رسالت‌های شهرداری در حوزه ایمنی باید با محوریت آموزش فرهنگ‌سازی دنبال شود، اضافه کرد: در شورای اسلامی شهر قم انتظاری خارج از تکلیف شهرداری نداریم هر چند اکنون مدیریت شهری فراتر از وظایف خود در حال تلاش است و این موضوع نیز در بخش‌های مختلف مشاهده می‌شود.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcf1mdt.w6djtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما