چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : 54402
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم خبر داد

ارتقاء سیستم بی‌سیم اورژانس قم از آنالوگ به دیجیتال/

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم گفت: در سال جاری در نظر داریم برای ارتقاء کیفیت سیستم‌های بی‌سیم دیجیتال را جایگزین بی‌سیم آنالوگ کنیم.
ارتقاء سیستم بی‌سیم اورژانس قم از آنالوگ به دیجیتال/

به گزارش قم نیوز محمدرضا حسنی در قم اظهار کرد: ارتباطات بی‌سیم مساله‌ای بسیار مهم است زیرا تنها راه ارتباطی موثر اورژانس مرکز با پوشش آمبولانس‌ها بی‌سیم است.
وی افزود: در بخش پوشش بی سیم و کیفیت انتقال صدا باید اقدامات وسیع‌تر و کامل‌تر در سطح استان انجام شود تا خدمات رسانی که ازطریق بی سیم انجام می شود به شکل کامل‌تر در اختیار مردم قرار گیرد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم تاکید کرد: در گذشته از بی‌سیم آنالوگ استفاده می‌کردیم که این بی‌سیم به امواج تکرار کننده‌ نیاز داشت که در ارتفاعات امواج بی‌سیم را دریافت و به نقاط کور منتقل کنند.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بحث کیفیت صدای بی‌سیم مطرح است و این در حالی است که بی‌سیم آنالوگ در جاهایی که پوشش اینترنتی ضعیف است کیفیت ندارد و صدا را به صورت واضح منتقل نمی‌کند.
حسنی ادامه داد: زمانی که آمبولانس‌های اورژانس در صحنه حادثه حاضر می‌شوند ارتباط آنها باید با مرکز به صورت دقیق و کاملا واضح حفظ شود که این مساله هم از نظر فنی و هم از نظر مشاوره ای با پزشکی که در مرکز مستقر است بسیار حایض اهمیت است هر چه این ارتباط کامل‌تر باشد خدمات رسانی سریع‌تر انجام می‌شود.
وی ضمن تشکر از مسؤولان در راستای تکمیل این طرح عنوان کرد: هر چند که با کمبود اعتبارات شدید در کشور به ویژه در حوزه بهداشت و درمان مواجه هستیم اما 40 درصد از این طرح انجام شده است و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی اورژانس مبلغ قابل توجهی از اعتبارات را در اختیار اورژانس قرار دادند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم اظهار کرد: ثمرات این پوشش فراگیر برای نسل های آینده نیز مفید خواهد بود اما بدون حمایت و همیاری دستگاه‌های تاثیرگذار استان امکان توسعه این خدمات را نخواهیم داشت.
وی گفت: ما قصد داریم با هزینه خودمان در ارتفاعات کمرکوه سایتی را راه‌اندازی کنیم که به آن سایت تکرار کننده می‌گویند. در واقع سایت تکرار کننده دستگاهی است که امواج بی سیم را دریافت و به نقاط کور منعکس میکند ولی موجب تاسف است که با وجود پیگیری‌های مستمر هنوز مجوز ساخت چنین فضایی به ما داده نشده است.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcewe8n.jh8e7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما