چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 54426
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس دانشگاه قرآن و حديث:

دانشجويان بايد با همه توان در خدمت علم باشند

قم نيوز : قم نیوز: رئيس دانشگاه قرآن و حديث گفت: دانشجو بايد با همه توان در خدمت علم باشد و با بهره‌گيري از فرصت و برنامه ریزی صحیح حداكثر تلاش را برای کسب علم و دانش داشته باشد.
دانشجويان بايد با همه توان در خدمت علم باشند
دانشجويان بايد با همه توان در خدمت علم باشند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمد محمدی ری شهری ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه قرآن و حدیث که در تالار شیخ صدوق دانشگاه قرآن و حدیث قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) ابراز امیدواری کرد: دانشجویانی که از دانشگاه قرآن و حدیث بهره می‌گیرند ادامه‌دهندگان راه عاشورا و زمینه‌سازان حکومت جهانی اهل بیت(ع) باشند زیرا عاشورا مهمترین زمینه‌ساز آن حکومت خواهد بود.

وی با استناد به روایتی از امام سجاد(ع) به سه اصل مهم حقوق دانشجویان بر مسؤولان دانشگاه و همچنین حقوق مسؤولان بر دانشجویان اشاره کرد و گفت: خدمت‌گزاران و دانشجویان باید توجه داشته باشند که تعلیم و آموزش قرآن و حدیث به عنوان وظیفه‌ای که به آنها سپرده شده یک منصب الهی است.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: خداوند این منصب را با اهداف خاصی به عهده استاد، مسؤولان، معاونان و خدمت‌گزاران دانشگاه قرار داده و این امر بزرگترین عبادت محسوب می‌شود که با قصد قربت در تکامل معنوی و نزدیک شدن انسان به خدا مؤثر است.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی صحیح در زمینه تعلیم و مدیریت با هدف تربیت دانشجو و رسیدن به اهداف والا انجام می‌شود که در این زمینه انتخاب استاد خوب و بهترین روش‌های تعلیم و تربیت باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله ری‌شهری با اشاره به موفقیت دانشگاه قرآن و حدیث در کسب رتبه نخست قبولی کارشناسی به کارشناسی ارشد در بین مراکز آموزش عالی کشور گفت:‌ این امر نتیجه برنامه‌ریزی صحیح و حضور اساتید برجسته در زمینه قرآن و حدیث است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت مباحث اخلاقی و احترام در محیط دانشگاه عنوان کرد: علاوه بر اینکه تعلیم باید مبتنی بر برنامه‌ریزی صحیح و انتخاب استاد توانمند باشد برخورد صحیح مسؤولان دانشگاه و اساتید به عنوان حقوق دانشجو ضروری است.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه مسؤولان دانشگاه نیز بر دانشجو حقی دارد گفت: نخستین حق استاد و دانشگاه بر دانشجویان به گفته امام سجاد(ع) این است که در جلسات علمی یا در کلاس‌ها دانشجو با تعظیم و تکریم با استاد رفتار کند همچنین برای بهره‌گیری بیشتر از فرصتی که خداوند در اختیار دانشجویان قرار داده حداکثر تلاش را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ دانشجو باید با همه توان در خدمت علم باشد و از این فرصت استفاده کند و نهایت بهره‌گیری از این فرصت را داشته باشد و احترام استاد را بر اساس موازین اسلامی رعایت کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaiynm.49nyu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما