جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : 54469
منبع : خبرگزاری فارس
دبير انجمن علمي كلام اسلامي حوزه:

نشست نقد كتاب تاريخ كلام اماميه در قم برگزار مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دبير انجمن علمي كلام اسلامي حوزه از برگزاري نشست علمي نقد كتاب تاريخ كلام اماميه(حوزه‌ها و جريان‌هاي كلامي) در روز 26 مهر امسال خبر داد.
نشست نقد كتاب تاريخ كلام اماميه در قم برگزار مي‌شود
نشست نقد كتاب تاريخ كلام اماميه در قم برگزار مي‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام موسی اشکوری امروز با اشاره به فعالیت‌های انجمن کلام اسلامی حوزه اظهار کرد: تاکنون انجمن بیش از 100 نشست علمی، کرسی‌های نظریه‌پردازی با رویکرد علمی ترویجی، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی را با دعوت از اساتید و متخصصان در عرصه علم کلام برگزار کرده است.

وی با اشاره به مهمترین اهداف انجمن کلام اسلامی حوزه گفت: انجمن تقویت و گسترش نظریه‌پردازی، پرسش‌گری و آزاداندیشی و نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و ارتقاء شأن و منزلت علمی و معنوی پژوهشگران، اساتید و طلاب حوزه علمیه را پیگیری می‌کند.

دبیر انجمن علمی کلام اسلامی حوزه خاطرنشان کرد: بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌ها و تخصص‌های دانشگاه و حوزه و شناسایی ظرفیت‌ها از دیگر رویکردهای انجمن است.

وی عنوان کرد: اکنون بیش از 260 نفر متخصص در حوزه دانش کلام با سه نوع عضویت پیوسته، وابسته و افتخاری با انجمن همکاری دارند.

اشکوری با اشاره به دیگر فعالیت‌های انجمن کلام اسلامی حوزه گفت: در برنامه‌های انجمن از ظرفیت حوزه علمیه برای ارتقاء توانمندی‌های اعضا و افرادی که در حوزه کلام مشغول تحصیل هستند یا اساتیدی که در این بخش نیاز به دانش‌افزایی دارند استفاده می‌شود.

وی از برگزاری نشست علمی نقد کتاب تاریخ کلام امامیه(حوزه‌ها و جریان‌های کلامی) در روز 26 مهر امسال خبر داد و افزود: این کتاب از سوی حجت‌الاسلام رسول رضوی از اعضای هیأت علمی دانشگاه قرآن وحدیث و عضو انجمن کلام اسلامی تألیف شده است.

دبیر انجمن علمی کلام اسلامی حوزه عنوان کرد: حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و حجت‌الاسلام محمدصفر جبرئیلی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ناقد و حجت‌الاسلام اکبر اقوام کرباسی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دبیر علمی این نشست است.

نشست علمی نقد کتاب تاریخ کلام امامیه(حوزه‌ها و جریان‌های کلامی) 26 مهر ساعت 18:30 در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه واقع در بلوار جمهوری، کوچه 2 ، نخستین فرعی، سمت چپ، ساختمان انجمن‌های علمی حوزه برگزار می شود.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdchwknm.23nk-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما