شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : 54515
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر مدرسه تخصصی امام حسین(ع):

طلاب باید از شرایط جامعه آگاه باشند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مدرسه تخصصی امام حسین(ع) با بیان اینکه کارآمد و به روز بودن علم طلاب در این مدرسه مورد توجه قرار گرفته است، گفت: فقهایی که جامعه از آنها بهره می‌برند به عنوان الگو معرفی می‌شوند؛ طلاب باید از شرایط جامعه آگاه باشند تا بتوانند در آینده تاثیرگذار باشند.
طلاب باید از شرایط جامعه آگاه باشند
طلاب باید از شرایط جامعه آگاه باشند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین مکارم شیرازی ظهر امروز در مراسم تقدیر از برترین‌های مراکز حوزوی زیر نظر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی که در نمازخانه مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه مدرسه تخصصی امام حسین(ع) امسال برای نخستین سال با 26 طلبه در دو پایه هفت و هشت فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: در این مجموعه به دنبال افزایش کیفیت بوده‌ایم به همین علت به کمیت توجه زیادی نداشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در مدرسه تخصصی امام حسین(ع) ارتباط طلاب با حوزه آزاد نیز حفظ شده است، مطرح کرد: طلاب موظف هستند که یکی از دروس خود را در حوزه آزاد دنبال کنند چرا که این اقدام سبب استقبال بیشتر از حوزه‌های آزاد می‌شود.

مدیر مدرسه تخصصی امام حسین(ع) خاطرنشان کرد:‌ برنامه‌های این مدرسه استادمحور دنبال می‌شود و اساتید به عنوان پدرانی دینی و علمی طلاب ابلاغ و اجرایی کردن برنامه‌های مورد نیاز شاگردان را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه کارآمد و بروز بودن علم طلاب در مدرسه تخصصی امام حسین(ع) مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: فقهایی که جامعه از آنها بهره می‌برند به عنوان الگو معرفی می‌شوند؛ طلاب باید از شرایط جامعه آگاه باشند تا بتوانند در آینده تاثیرگذار باشند.

مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: طلابی که از مقدمات فارغ می‌شوند و استعدادهای آنها هدر می‌رود کم نیستند، به همین علت این مدرسه با عنایت ویژه آیت‌الله ناصرم مکارم شیرازی ایجاد شده است تا بتوانیم در مقدمات به شیوه گسترده‌تری برنامه‌های آموزشی، علمی و پژوهشی را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید ارتباط مطلوبی با اساتید خود داشته باشند، اظهار کرد: امیدواریم با استفاده از برنامه‌های استادمحور بتوانیم خلاهایی که در ارتباط میان شاگردان و اساتید وجود دارد را پر کنیم تا در نتیجه بتوانیم افزایش اخلاق و معنویت طلاب را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjiiei.uqexvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما