شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : 5460
فرشچی خبرداد:

آغاز غرس ۱۵ هزار نهال در سطح شهرک های صنعتی استان قم

قم نيوز : قم نیوز: شرکت شهرک های صنعتی استان قم در آستانه بهار طبیعت پانزده هزار نهال در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی قم غرس کرد.
آغاز غرس ۱۵ هزار نهال در سطح شهرک های صنعتی استان قم
به گزارش قم نیوز، مهندس جعفر فرشچی در مراسم آغاز کاشت نهال در سطح شهرک های صنعتی قم با اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با هفته منابع طبیعی و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت درخت کاری، در این هفته پانزده هزار اصله نهال در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی قم کاشته می شود.

وی افزود: با توجه به پراکندگی و تنوع اقلیمی در استان قم و قرار گرفتن شهرک های صنعتی قم در این بخش ها و متناسب با محیط مكاني، نهال های مناسب هر محل انتخاب، تهیه و توسط شرکت شهرک ها و یا واحدهای صنعتی غرس می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی قم خاطر نشان ساخت: عملیات غرس نهال در شهرک های صنعتی قم از روز دوشنبه هفته جاری آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: کلیه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی استان در راستای توسعه فضای سبز می توانند در صورتی که بستر لازم را برای کاشت نهال آماده کرده باشند، بر اساس نظر دستگاه نظارت نهال رایگان دریافت نمایند.

مهندس فرشچی با بیان اینکه نهال های غرس شده شامل کاج تهران، گل ابریشم و زیتون تلخ می باشد اضافه کرد: از پانزده هزار نهال ۶ هزار اصله در شهرک صنعتی شکوهیه، ۵۰۰ اصله در شهرک صنعتی الغدیر، ۱۵۰۰ اصله در شهرک صنعتی قنوات، ۳۰۰۰ نهال در محمود آباد، ۱۵۰۰ اصله در شهرک صنعتی چاپ و نشر و ۲۵۰۰ اصله در شهرک صنعتی سلفچگان توزیع شده است.

وی گفت: با غرس این تعداد نهال ۱۵ هکتار به فضاهای سبز در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان قم، افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی قم در بخش دیگری از سخنان خود یادآورد شد: با توجه به محدودیت منابع آبی در استان قم و همچنین لزوم بهره گیری از طرح ها و اقدامات نوین، این شرکت در سال گذشته اقدام به عملیات زيبا سازی ۳ هکتار از بلوارها و میادین شهرک های صنعتي چاپ و نشر و محمود آباد نمود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcg.39nrak9tzpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما