دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 54605
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل دامپزشکی استان قم مطرح کرد

تولید سالیانه 51 هزار تن گوشت قرمز در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: میزان تولید گوشت قرمز در استان سالیانه 51 هزار تن است و دامداری‌های قم اشتغال زایی خوبی را به وجود آوردند.
تولید سالیانه 51 هزار تن گوشت قرمز در قم

به گزارش قم نیوز محمد مهدی رفیعی در قم با اشاره به لزوم برخورد با پرنده فروشان دوره‌گرد در استان قم اظهار کرد: برخورد با این پرنده فروشان در کاهش شیوع بیماری‌ها موثر است و باید شهرداری به نقش خود در این خصوص عمل کند، دامپزشکی استان قم قرنطینه ای را به صورت شبانه روزی فعال کرده است تا کار کنترل را در استان انجام بدهد.
وی ادامه داد: ظرفیت دام سبک در استان قم 500 هزار راس است، همچنین در استان 117 هزار راس دام سنگین همچون گاو و گوساله داریم، میزان تولید گوشت قرمز در استان قم سالیانه 51 هزار تن است و دامداری‌های استان اشتغال زایی خوبی را به وجود آوردند.
مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود: تنها واکسیناسیون جلوی شیوع بیماری‌ها را در بین دام‌ها نمی‌گیرد و باید دامداران و مرغداران استان قم به نکات بهداشتی توجه کنند تا بیماری‌ها در دامداری‌ها و مرغداری‌ها شیوع پیدا نکند. 
رفیعی با اشاره به تعرفه واکسیناسیون دام در استان قم اظهار کرد: تعرفه واکسیناسیون دام‌ در استان مشخص است و هرگونه اخذ وجه بالاتر از قیمت مصوب، خلاف قانون است و در صورت تخلف برخورد خواهیم کرد.
وی ادامه داد: 22 میلیارد تومان خسارت شیوع بیماری تب برفکی در استان قم بوده، البته این رقم اولیه و غیرنهایی است.
انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcjimei.uqexyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما