چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 54709
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم:

توانمندسازی فرهنگی راه مقابله با آسیب‌های فضای مجازی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم راه مقابله با آفت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی را تلاش هدفمند در زمینه توانمندسازی فرهنگی مردم و خانواده‌ها عنوان کرد.
توانمندسازی فرهنگی راه مقابله با آسیب‌های فضای مجازی است

به گزارش قم نیوز معصومه ظهیری اظهار کرد: قبل از هر چیز باید قبول داشته باشیم که امروز فضای مجازی کنونی چه آسیب‌ها و خساراتی به کانون خانواده‌ها و روح و روان افراد وارد کرده است تا بعد به شناسایی و اتخاذ راهکارهای مقابله با آن‌ها اقدام کنیم.
وی افزود: البته این سخن نافی جنبه‌های مثبت و کارکردهای ارزشمند فضای مجازی نیست بلکه روی سخن آن است که عدم کنترل نسبت به این مسئله و فضای فعلی که از سوی دشمن هدایت و حمایت می‌شود، تعارضات جدی با فرهنگ دینی و ملی ما دارد که نباید نسبت به آن‌ها غافل شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم یادآور شد: در حال حاضر فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی، غوغایی در عرصه رسانه به راه انداخته که شاید کمتر فرد یا خانواده ای با مسایل و تبعات آن روبه‌رو نباشد.
وی گفت: قبل از هر چیز باید دانست که همین فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یک بستر و ظرفیت مهم فرهنگی و اجتماعی است که هم می‌تواند منشأ تحولات و آثار مطلوب باشد و هم عوارض و آسیب‌های خطرناکی را به دنبال داشته باشد.
ظهیری خاطرنشان کرد: بی شک آن چه مهم و بایسته است اینکه در مسیر رواج فرهنگ استفاده درست از این امکانات نوین و به خصوص در مسیر توانمند سازی فرهنگی جامعه تلاش کنیم که در همین باره خانواده‌ها و به خصوص مادران و زنان جامعه نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند.
وی افزود: مادران و همسران در وهله اول بدانند که شبکه‌های اجتماعی فاسد و مبتذل چه بلایی بر سر خانواده‌ها و به خصوص نسل جدید می‌آورد. این قشر باید بدانند و آگاه باشند تا بعد با آموزش درست بتوانند نقش نظارتی و هدایت گرانه خود را ایفا کنند که اگر این گونه شد عوارض و آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به حداقل ممکن خواهد رسید.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdceof8n.jh8e7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما