چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 54729
منبع : خبرگزاری فارس

ايثار در تنگنا / بسكتبال با ويلچر قم در بحران

قم نيوز : قم نیوز: پرافتخار ترين تيم باشگاهي ورزش جانبازان و معلولين استان قم به دليل مواجهه با مشكلات عديده مالي در آستانه فصل 1396 ليگ برتر بسكتبال با ويلچر ايران در تنگنا قرار گرفته است.
ايثار در تنگنا / بسكتبال با ويلچر قم در بحران
ايثار در تنگنا / بسكتبال با ويلچر قم در بحران
به گزارش قم نیوز بسکتبال با ویلچر یکی از رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و هیات‌های استانی این فدراسیون است که از جمله ورزش‌های موفق و شاخص در میادین مهم برون‌مرزی به شمار می‌رود و افتخارات زیادی را نصیب ورزش کشورمان کرده است.

این رشته ورزشی به جز محرومیت چهار ساله‌ای که بین سال‌های 2008 تا 2012 به خاطر اتفاقات بازی‌های پارالمپیک 2008 پکن پشت‌سر گذاشت، در بیشتر میادین آسیایی موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم قاره کهن شده و جواز حضور در مسابقات جهانی و پارالمپیک‌ها را کسب کرده است.

 

* 2 قهرمانی و 2 نایب‌قهرمانی ایثار قم در لیگ برتر ایران

این رشته ورزشی در استان قم نیز یکی از رشته‌های موفق به شمار می‌رود، به طوری که هم در رده ملی نماینده دارد و هم در سطح باشگاهی موفقیت‌های متعددی را در چند سال اخیر به ویژه در دهه 1390 با درخشش جانبازان و معلولین توانمند نصیب ورزش قم کرده است.

مقام‌های قهرمانی در سال‌های 1393 و 1394 لیگ برتر، نایب‌قهرمانی سال‌های 1391 و 1392 لیگ برتر بسکتبال با ویلچر، قهرمانی سال 1394 لیگ دسته دوم ایران، مقام سوم رقابت‌های 2016 بین‌المللی روسیه و چندین عنوان قهرمانی دیگر از جمله دستاوردهای بسکتبال با ویلچر برای ورزش قم است.

 

* ایثار و کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک برای ورزش قم

این رشته در رده باشگاهی، تیم بسیار موفقی همچون ایثار قم را دارد که عناوین یاد شده همگی از افتخارات به دست آمده توسط این باشگاه مطرح ورزش جانبازان و معلولین قم از مسابقات قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های کشور و یکی از تورنمنت‌های معتبر بین‌المللی است.

حتی محمد محمدنژاد ملی‌پوش تیم لیگ برتری ایثار قم بود که برای نخستین‌بار در سال 1396 ورزش استان قم را در بازی‌های مهمی همچون پارالمپیک ریودوژانیرو 2016 در رشته بسکتبال با ویلچر صاحب نماینده کرد، به همین دلیل قمی‌ها امیدوار به حفظ این تیم هستند.

 

* مواجهه ایثار با مشکلات عدیده مالی

اما در سال 1396 به نظر نمی‌رسد این موفقیت‌ها پیدا کند، زیرا تیم پر افتخار بسکتبال با ویلچر شهر قم یعنی ایثار با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و همچنان از نداشتن حامی مالی و پشتوانه مناسبی برای تامین منابع مالی خود رنج می‌برد و شایعه کناره‌گیری این تیم از لیگ برتر بسکتبال با ویلچر به گوش می‌رسد.

باشگاهی که در آن جمع زیادی از معلولین و همچنین یادگاران هشت سال دفاع مقدس فعالیت می‌کنند و در این سال‌ها فعالیت آن به حدی چشمگیر بوده که علاقه زیادی را بین مردم قم برای گرایش فرزندان معلول خود به محیط سالم و پاک ورزشی این باشگاه ایجاد کرده است.

 

* تصمیم ایثار قم برای کناره‌گیری از لیگ برتر

تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم دارنده دو عنوان قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های ایران در دهه 1390 این روزها به شکل جدی در پی کناره گیری از حضور در رقابت‌های فصل 1396 لیگ برتر بسکتبال با ویلچر است زیرا مسوولان این باشگاه در تامین منابع مالی تیم با مشکلاتی مواجه هستند.

ایثار قم در 6 سال حضور خود در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با ویلچر مردان ایران، دو بار قهرمان شده، دو بار تا پای قهرمانی رفته و به مقام نایب‌قهرمانی دست یافته و یک عنوان چهارمی همراه با یک مقام پنجمی نیز در کارنامه دارد اما اکنون برای این تیم پرافتخار، مشکلات مالی به حدی دردسر ساز شده که مسوولان آنها را در آستانه گرفتن تصمیم قطعی برای انصراف از لیگ برتر قرار داده است.

 

* احتمال حضور ایثار در لیگ دسته اول ایران

تنها راه چاره ایثار قم، بازیکنان این تیم و علاقمندان به بسکتبال با ویلچر حضور ایثار در مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور به جای لیگ برتر است، در حالی که مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم بی‌پولی را ریشه تمام مشکلات این تیم می‌داند.

موضوع کناره‌گیری تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم از لیگ برتر بسکتبال با ویلچر، خبرنگار فارس را بر آن داشت تا به سراغ مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ایثار برود، دیداری که علی خوشرفتار در آن از روزهای سخت ایثار خبر داد و گفت: چندین ماه است که پیگیر تامین نیازهای مالی تیم هستیم ولی هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

 

* خوشرفتار: هیچ روزنه‌ای برای رفع مشکلات مالی پیدا نکرده‌ایم

مدیر عامل باشگاه ایثار قم اظهار کرد: متاسفانه کوچکترین روزنه‌ای برای حل مشکلات مالی ایثار پیدا نشده، ما با این شرایط واقعا توانایی حضور در لیگ برتر بسکتبال با ویلچر را نداریم و ترجیح می‌دهیم حداقل در دسته اول شرکت کنیم که هزینه کمتری دارد زیرا  در لیگ برتر پولی برای تامین مخارج تیم نداریم.

خوشرفتار اضافه کرد: تلاش‌های زیادی انجام داده‌ایم اما همه پیگیری‌ها بی‌نتیجه بوده است، البته مسوولان به فکر بوده‌اند اما ظاهرا دست آنها هم بسته است و بیش از این کاری از دستشان بر نمی‌آید و این بدترین شرایطی است که تاکنون با آن مواجه بوده‌ایم.

 

* آغاز فصل جدید لیگ برتر از سوم آذر ماه

مدیر تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم از آغاز دوره جدید رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور در سال 1396 کمتر از دو ماه دیگر خبر داد و افزود: تیم ما باید در نخستین مسابقه خود از مرحله مقدماتی لیگ برتر امسال برابر حفاری خوزستان به میدان برود.

یحیی ابطحی اضافه کرد: تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در آغاز مرحله مقدماتی لیگ برتر بسکتبال با ویلچر مردان باشگاه‌های کشور در حالی مقابل حفاری خوزستان قرار می‌گیرد که در فصل قبل رقابت‌های لیگ برتر این تیم را در دیدارهای رفت و برگشت شکست داده است.

وی خاطرنشان کرد: تیم ایثار قم بازی‌های مرحله مقدماتی فصل 1396 لیگ بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور را در جدال برابر حفاری اهواز در حالی آغاز می‌کند که در فصل قبل با این تیم در گروه نخست هم‌گروه بود و در قم و اهواز برابر حریف به برتری رسید تا به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحهل نهایی شود.

 

* تغییرات وسیع ایثار قم برای فصل 96 لیگ برتر

بسکتبالیست‌های ایثار قم بعد از کسب رتبه چهارم فصل 1395 مسابقات لیگ برتر بسکتبال با ویلچر، اکنون برای اینکه قهرمانی دیگری را در لیگ برتر تجربه کنند، با تیمی متفاوت نسبت به دوره قبل گام به لیگ جدید می‌گذارند و کار بسیار سختی برای کسب سومین قهرمانی خود در این پیکارها دارند زیرا این تیم در سال 96 با تغییرات وسیعی از نظر مهره و بازیکن مواجه شده است.

ایثار قم در گروه نخست رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور با تیم‌های پیام مخابرات اصفهان، حفاری خوزستان و هیأت‌‌ زنجان هم‌گروه است و بازی‌های خود را به شکل دوره‌ای و در قالب دیدارهای رفت برگشت با حریفان انجام می‌دهد تا بعد از 6 هفته رقابت جایگاه تیم‌های این گروه برای رفتن به پلی‌آف مشخص شود.

 

* همگروهی ایثار قم با قهرمان فصل 95 لیگ برتر

سرمربی تیم جانبازان و معلولین ایثار قم به حریفان ایثار قم در لیگ امسال اشاره و بیان کرد: ایثار قم در گروه نخست با قهرمان دوره قبل رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با ویلچر مردان ایران یعنی پیام مخابرات اصفهان هم‌گروه شده، اما تیم‌های حفاری خوزستان و هیأت‌‌ زنجان در دوره قبل بین چهار تیم برتر حضور نداشتند و در رده‌بندی پنجم تا نهم قرار گرفته‌اند.

جواد شهره‌غلامی خاطرنشان کرد: رقابت‌های فصل 1396 لیگ برتر بسکتبال با ویلچر مردان باشگاه‌های کشور از روز سوم آذر ماه آغاز می‌شود و از گروه نخست در هفته آغازین این رقابت‌ها، پیام مخابرات اصفهان به مصاف هیأت‌‌ زنجان می‌رود و نماینده قم و خوزستان نیز در در روی یکدیگر می‌ایستند.

 

* رتبه چهارمی ایثار قم در فصل قبل بسکتبال با ویلچر ایران

لیگ جدید برای تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در حالی آغاز می‌شود که نماینده قم بعد از دو نایب‌قهرمانی سال‌های 1391 و 1392 و دو قهرمانی سال‌های 1393 و 1394، در لیگ برتر سال 1394 نیز یکی از چهار تیم حاضر در مرحله نهایی بود اما به مقام چهارم دست یافت.

ایثار قم در مرحله نهایی رقابت‌های فصل قبل لیگ برتر که در سالن پیامبر اعظم (ص) شهر آمل به انجام رسید تیم قهرمان فصل 1395 یعنی پیام مخابرات اصفهان را شکست داد اما با دو شکست غیر منتظره در مقابل تیم‌های پگاه فارس و شهرداری‌ آمل به مقام چهارمی بسنده کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgyu9n.ak9tx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما