چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 55291
منبع : خبرگزاری فارس

آيت‌الله مكارم‌شيرازي: ساز اختلاف عراق ثمرات پيروزي آنها را از بين مي‌برد

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: اكنون عراق در شرايط خوبي است دشمنان خود را بيرون كرده و در آينده نيز تفاله دشمنان را بيرون مي‌كند و برخي مي‌خواستند تجزيه طلبي كنند كه تمام شد بايد در نظر داشته باشيد اگر ساز اختلاف بزنيد پيروزي‌ها از دست مي رود.
آيت‌الله مكارم‌شيرازي: ساز اختلاف عراق ثمرات پيروزي آنها را از بين مي‌برد

به گزارش قم نیوز آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: زیان کار ترین مردم در معامله زندگی کسی است که بدنش را در این آرزوهای طولانی فرسوده کرده و تلاش فراوان او نتیجه‌ای به همراه نداشته و به آرزوهایش نرسیده و از دنیا بدون توشه برود.
وی خاطرنشان کرد: خداوند سرمایه عقل، فکر و قدرت بدن و عمر به انسان داده که به تدریج از او گرفته می‌شود.
این مرجع تقلید با بیان اینکه اشخاص در دنیا در بازار تجارت هستند گفت: برخی راه صحیح را پیدا کردند از این دنیا قناعت کردند و باقیمانده در راه نیکوکاری و تهذیب نفوس، پاکسازی ایمان و اخلاق تجارت می‌کند و این افراد خوشبخت‌ترین انسان‌ها هستند.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: بدبخت‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که این سرمایه خدا را در راه رسیدن به آرزوهای طولانی مصرف می‌کنند، اغلب این آرزوها خیال است و ارزشی ندارد بنابراین اینگونه افراد از دنیا بدون توشه بیرون می‌روند.
وی با بیان این پرسش که «اختلاس‌ها، سوء استفاد‌ه‌ها و حقوق نجومی برای چیست؟» عنوان کرد: کسانی در خط دین و مذهب بودند زمانی که در دامن آرزوها و جمع کردن مال افتادند با دست خالی از دنیا می‌روند بنابراین تسلیم آمال و آرزوها شدن نتیجه‌ای ندارد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه هرا ندازه پیش می‌رویم آثار و زیان‌های اختلاف بیشتر است گفت: متاسفانه بین گروه هایی که انتظار است اتفاق نظر نیست و اختلافاتی دارند.
وی خاطرنشان کرد: در زمانی که دشمن گردن کلفت در برابر ماست و تهدید می‌کند آیا باید به اختلافات داخلی بپردازیم یا به دشمن خارجی؟ باید در نظر داشت زمانی که اختلاف باشد جامعه مرده و بدون روح می‌شود و پرچمتان سرنگون می‌شود و در چنین شرایطی قدرتی ندارید.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در عراق کشور برادر ما بین مذهبی‌ها اختلاف پیدا شده در حالی که این همه پیروزی در اثر اتحاد نصیب آنها شده است گفت: برخی از آنها که گروه کوچکی هستند با عربستان سعودی دست به دست هم دادند؛ بسیار تعجب‌برانگیز است این عربستان به داعش کمک کرده و کشور شما را ویران کرد و طرفدار تجزیه کشور شما است چطور دست به دست آنها می‌دهید.
وی خاطرنشان کرد: اگر اختلاف بین شما ایجاد شود این همه پیروزی‌هایی که به دست آوردید از دست می‌رود اکنون عراق در شرایط خوبی است و دشمنان خود را بیرون کرده و در آینده نیز تفاله دشمنان را بیرون می‌کند در حالی که برخی می‌خواستند تجزیه‌طلبی کنند که تمام شد؛ باید در نظر داشته باشید اگر ساز اختلاف بزنید پیروزی‌ها از دست می رود.
وی با اشاره به جمع‌آوری کمک برای میانمار گفت: مسلمانان نباید مسئله میانمار را فراموش کنند سازمان‌های بین المللی دلشان نمی‌سوزد بلکه مسلمانان لازم است دلسوز باشند، ما نیز به سهم خود تصمیم گرفتیم 100 ملیون تومان به این برنامه کمک کنیم.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcb85bs.rhbs9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما