چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 55321
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم:

برنامه ایمنی آب در قم اجرا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از اجرای برنامه ایمنی آب برای تضمین کیفیت آب شرب در قم خبر داد.
برنامه ایمنی آب در قم اجرا می‌شود
برنامه ایمنی آب در قم اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز علی‌جان صادق پور برنامه ایمنی آب را از جمله مهم‌ترین اقدامات برای تضمین کیفیت آب شرب دانست و اظهار داشت: در این راستا طی ۶ ماه نخست سال جاری ۳۸ هزار نمونه پایش کیفی تأسیسات آب‌رسانی توسط دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای قم انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش سه برابری داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از برنامه‌ریزی جهت پایش تمام آیتم‌های آزمون‌های فیزیکی با استفاده از تجهیزات سنجش لحظه‌ای کیفی خبر داد و گفت: در این خصوص نیز با افزایش ۳۹ درصدی پایش تجهیزات آنلاین، برنامه ایمنی آب را دنبال می‌کنیم.

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان در آزمایشگاه آبفای قم

مدیر دفتر کنترل کیفیت آب و فاضلاب قم نیز با اشاره به نظارت بر شستشوی شبکه و مخازن و همچنین کلر شویی و شوک‌های کیفی تصفیه‌خانه آب ابراز داشت: در ش۶ ماه نخست سال جاری شستشوی ۶۴۵ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه آب‌رسانی و ۵۵ هزار مترمکعب مخزن انجام شد.

وی با اشاره به تأمین ۸۹ تن مواد گندزدا و ۱۱۱ تن مواد منعقده کننده و تست سیلندرهای یک تنی گاز کلر طی این مدت خاطرنشان کرد: به‌روزرسانی نقشه کیفی GIS برای منابع زیرزمینی و تهیه بانک اطلاعاتی برای منابع تأمین آب به منظور همکاری در اجرای برنامه مدیریت کیفیت منابع آب استان را از دیگر اقدامات انجام شده توسط دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب قم برشمرد.

رضا انصاری طادی نظارت کیفی بر بهره‌برداری تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، تمدید گواهی‌نامه سلامت محیط کار از طریق اندازه‌گیری و ارزشیابی عوامل زیان‌آور محیط کار، پایش آب فضای سبز سطح شهر در راستای جداسازی شبکه آب فضای سبز از شبکه شهری و بررسی شناسایی باکتری‌های شاخص با دستگاه PCR در راستای شناسایی سریع آلودگی احتمالی را از دیگر اقدامات انجام شده طی شش ماه نخست سال جاری در راستای کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب برشمرد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه آب و فاضلاب قم دارای گواهی‌نامه‌های ایزو OHSAS، معتمد محیط‌زیست و کفایت تخصصی انجام آزمون میکربی و شیمیایی است، اظهار داشت: ارزیابی اولیه جهت اخذ گواهینامه نامه ۱۷۰۲۵ آزمایشگاه مرجع نیز انجام گرفته است.

مدیر دفتر کنترل کیفیت آب و فاضلاب قم همچنین از ثبت اختراع «پلی آلومینیوم کلراید» در آزمایشگاه آب قم توسط کارشناس آزمایشگاه شیمی آبفا خبر داد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ هزار و ۵۶۰ نفر ساعت خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و آزمایشگاهی به دانش‌پژوهان در غالب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها ارائه شده است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfymdt.w6dt0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما