شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 55374
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سعیدی:

مراسم زیارت اربعین نشانه حیات نهضت امام حسین(ع) است

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: مراسم زیارت اربعین با ویژگی‌هایی که دارد نشانه بالندگی و حیات نهضت امام حسین(ع) است.
مراسم زیارت اربعین نشانه حیات نهضت امام حسین(ع) است
مراسم زیارت اربعین نشانه حیات نهضت امام حسین(ع) است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی عصر امروز در مراسم بدرقه خادمان موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، با اشاره به مکان این موکب اظهار کرد: موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای خدمت به زائرین اربعین در عمود 1080 در مسیر نجف به کربلا قرار دارد.

وی ادامه داد: قدردان تمام کسانی هستیم که برای خدمت به زائرین اربعین تلاش می‌کنند، نخستین شرط در این خدمت بزرگ این است که انسان اخلاص داشته باشد، به وسیله اخلاص تمام کارهای مومنین ارزش پیدا می‌کند و براساس آیات قرآن، مردم مامور شدند که خداوند را عبادت کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: اخلاص دو ویژگی مهم دارد، یک اینکه شرط قبولی اعمال اخلاص است، امام علی(ع) فرمود انسان با اخلاص نجات پیدا می‌کند، دوم اینکه شیطان دستش به انسان‌های مخلص برای وسوسه و انحراف نمی‌رسد، شیطان به خداوند گفت من تمام بندگان تو را منحرف می‌کنم مگر بنده‌های مومنی که اخلاص داشته باشند.

آیت‌الله سعیدی اخلاص را یکی از اسرار الهی دانست و تصریح کرد: ماندگاری حماسه کربلا به این دلیل بود که امام حسین(ع) و اصحاب و اخلاص داشتند، حرکت آن‌ها برای کسب رضایت الهی بود و ما هم برای برگزاری هر مراسمی برای امام حسین(ع) باید اخلاص داشته باشیم، در روایت‌های ائمه معصومین(ع) تاکید زیادی بر داشتن اخلاص شده است.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهم در ایام اربعین، زیارت امام حسین(ع) است و یکی از نشانه‌های ایمان، زیارت این امام معصوم در روز اربعین است، امام صادق(ع) فرمود هر کسی امام حسین(ع) را با اخلاص زیارت کند، گناهان او بخشیده می‌شود و زیارت این امام معصوم موجب رسیدن انسان به مقام‌های بالا می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: انسان هر گامی که در راه زیارت امام حسین(ع) بردارد، خداوند برای او ثواب می‌نویسد، مردم عراق بیش از هر کشور دیگری در زیارت اربعین شرکت می‌کنند، برداشتن هر گام در زیارت اربعین، ثواب یک حج عمره دارد و ایمان انسان در سفر اربعین محک زده می‌شود.

آیت‌الله سعیدی، رعایت حرمت مردم عراق در زیارت اربعین را ضروری دانست و تصریح کرد: مردم عراق خادمان امام حسین(ع) هستند و باید حرمت آن‌ها حفظ شود، همچنین باید به موکب داران در مسیر اربعین احترام بگذاریم، همچنین خادمان موکب‌ها همیشه باید خودشان را در خدمت به زائرین امام حسین(ع) قاصر بدانند.

وی ادامه داد: مراسم زیارت اربعین با ویژگی‌هایی که دارد نشانه بالندگی و حیات نهضت امام حسین(ع) است، زیارت اربعین فرصتی است تا امام حسین(ع) به مردم شناسانده شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: زائرین کشورمان در زیارت اربعین سفیران نظام جمهوری اسلامی ایران در عراق هستند و آن‌ها باید با رفتار و اخلاقشان مروج راه امام خمینی(ره) و شهدا باشند.

آیت‌الله سعیدی در پایان با اشاره به فرصت خدمت گذاری به زائرین اربعین در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: خادمان این موکب باید این فرصت را غنیمت بشمارند و با رعایت حرمت زائرین اربعین، به آن‌ها خدمت کنند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcdos0k.yt0k56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما