يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 55414
منبع : خبرگزاری مهر
پس از ۱۳ سال؛

دوره داوری بسکتبال در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت بسکتبال استان قم از برگزاری دوره داوری درجه ۳ بسکتبال در قم پس از ۱۳ سال خبر داد.
دوره داوری بسکتبال در قم برگزار شد
دوره داوری بسکتبال در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز مرتضی سخایی اظهار داشت: پس از مدتی طولانی توانستیم گامی برای پرورش داور در بسکتبال قم برداریم و خوشحالیم اعلام کنیم دوره داوری بسکتبال در قم پس از گذشت ۱۳ سال بار دیگر برگزار شد تا تعداد داوران این رشته جذاب ورزشی در قم افزایش یابد.

وی افزود: یکی از چالش‌های هیئت بسکتبال استان قم کمبود داور بوده است به طوری که سال‌های سال هیچ داوری در استان قم، دوره رسمی طی نکرده و اگر هم کسی علاقمند به گذراندن این دوره بوده به طور اجباری باید به شهر دیگری سفر می‌کرده اما در هر حال این دوره طی روزهای اخیر برگزار شد.

رئیس هیئت بسکتبال استان قم گفت: ۲۸ داور در این دوره آموزشی که به مدت ۴ روز در قم برگزار شد و روز جمعه پایان یافت شرکت کردند که به جز ۶ داور غیر بومی که از شهرهای تهران، اراک و خلخال در این دوره حضور داشتند بقیه داوران اهل قم بودند.

سخایی بیان داشت: مدرس این دوره آموزشی، امیرحسین واحد پور رئیس کمیته داوران و مسابقات فدراسیون بسکتبال و ناظر فدراسیون جهانی بود که دکتر نوید آرازشی داور بسکتبال به عنوان کمک مدرس در این دوره حضور داشت و این دوره با شیوه نوین نرم افزاری برای اولین بار در قم تدریس شد.

وی عنوان کرد: محسن عباسی داور ملی بسکتبال قم و مسئول کمیته داوران و مسابقات مسئول برگزاری این دوره بود که پس از آزمون کتبی و عملی در سالن شهید رضاییان قم، داوران حاضر روز جمعه به کار خود در این دوره پایان دادند.

رئیس هیئت بسکتبال استان قم تصریح کرد: آخرین باری که دوره داوری بسکتبال در قم برگزار شده بود به سال ۱۳۸۳ برمی‌گردد که در آن زمان مجید رضا کاویانی ریاست هیئت بسکتبال استان قم را بر عهده داشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci55aw.t1awz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما