دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 55484
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

سوگواره سفینه النجاه موجب افزایش انگیزه شاعران آیینی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: برگزاری سوگواره سفینه النجاه موجب افزایش انگیزه شاعران آیینی شده و همچنین وجود اساتید بزرگ شعر آیینی کشور مانند استاد مجاهدی موجب تغییر دیدگاه شاعران می‌شود.
سوگواره سفینه النجاه موجب افزایش انگیزه شاعران آیینی می‌شود

به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی یکشنبه شب در مراسم نخستین دوره سوگواره سفینه النجاه که در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه سوگواره شعر سفینهالنجاه در راستای تقویت و تاثیرگذاری بیشتر در عرصه‌های مختلف شعر کشور برگزار شده است، اظهار کرد: امیدواریم دستگاه‌های فرهنگی با همکاری یکدیگر بتوانند برنامه‌های مختلف و پرمحتوایی در راستای تقویت عرصه‌های مختلف شعر کشور برگزار کنند.
وی با بیان اینکه نخستین سوگواره شعر سفینه النجاه با همکاری بسیج هنرمندان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است، عنوان کرد: باتوجه به نزدیک بودن اربعین حسینی و ظرفیت بالای استان قم در شعر آیینی این سوگواره با موضوعات مرتبط با ماه محرم برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه امیدواریم این سوگواره یک فعالیت ادامه‌دار به صورت فصلی یا سالاانه باشد، مطرح کرد: برگزاری این سوگواره موجب افزایش انگیزه شاعران آیینی شده و همچنین وجود اساتید بزرگ شعر آیینی کشور مانند استاد مجاهدی موجب تغییر دیدگاه شاعران می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را با سایر دستگاه‌های فرهنگی نیز ادامه دهیم و نخستین دوره سوگواره شعر سفینه النجاه نیز در همین راستا برگزار شده است.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcfjjdt.w6dtcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما