سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 5552

مردم در خرید كالا و موادغذایی دقت كنند

قم نيوز : قم نیوز: یك متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: برخی فروشندگان از ایام نوروز برای فروش كالاهای نامرغوب و روی دست مانده به مشتریان استفاده می كنند.
مردم در خرید كالا و موادغذایی دقت كنند
به گزارش قم نیوز، دكتر احمد رضا درستی اظهار کرد: هموطنان باید توجه داشته باشند در ایام حتی الامكان از فروشگاهها و مراكز فروش معتبر خریداری كنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران ادامه داد: در خرید همبرگر آماده، گوشت های چرخ كرده، جوجه كباب آماده طبخ، ماهی نمك سود و دودی، ماهی و محصولات گوشتی فریز شده "بویژه از فروشگاه های غیر معتبر" دقت كافی داشته باشند.

دكتر درستی گفت: مشاهده شده برخی از محصولات گوشتی از زمان شروع فساد ‌توسط معدودی از فروشندگان سودجو بصورت فریز درآورده شده و در معرض فروش قرار می گیرد.

رییس سابق انستیوی تغذیه وصنایع غذایی كشور اظهارداشت: در مواردی گوشت های در حال سیاه شدن و تغییر رنگ به همراه مقدار زیادی چربی، كنجاله سویا، و ضایعات گوشتی درون چرخ های گوشت شستشو نشده به گوشت چرخ شده تبدیل و با قیمت نسبتا ارزان فروخته می شود.

وی بیان داشت: مرغ های تكه شده نیز با مقداری پیاز و گلرنگ "گیاهی رنگی جایگزین زعفران ولی مسموم كننده" و روغن و نمك "برای خوشمزه تر و سنگین وزن شدن" مخلوط شده و به جوجه كباب آماده طبخ تبدیل می شود.

دكتر درستی، خرید سالاد، ‌مواد غذایی سس دار و پرادویه "كه ماندگی، فساد، تغییر بو و مزه آنها را تحت تاثیر قرار می دهد" و دیگر مواد غذایی آماده از فروشگاه های غیر معتبر را به صلاح هموطنان ندانست.

این متخصص تغذیه گفت: هموطنان از خرید میوه های كهنه، شیرینی به مقدار فراوان، سمنوی كهنه و بویژه خرید از مغازه های غیر بهداشتی و نامطمئن خودداری كنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.wawct1awrbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما