سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 55554
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

مصوبات چهاردهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم

قم نيوز : در چهاردهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز کاهش عوارض و تسهیلات برای ایجاد رونق در ساخت و ساز به تصویب رسید.
مصوبات چهاردهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم
مصوبات چهاردهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم
به گزارش قم نیوز چهاردهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم با حضور دکتر سقائیان‌نژاد و اعضای شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.
در ابتدای این جلسه مجید اخوان، با اشاره به لایحه اخذ مجوز کاهش عوارض و تسهیلات برای ایجاد رونق در ساخت و ساز گفت: در اوایل آغاز پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم، طرحی تصویب شد که براساس آن، تخفیفات و کاهش عوارض به صورت مقطعی لغو شود و جای آن تخفیفات به صورت پلکانی اعمال شود.
عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: لایحه سال گذشته شهرداری در قالب جدولی بود که تخفیفات و کاهش عوارض براساس پرداخت نقدی و غیر نقدی متفاوت بود اما لایحه امسال شهرداری در خصوص کاهش عوارض، به صورت سه مرحله‌ای و پلکانی است و تخفیفات در هر مرحله بیشتر از مرحله قبل است.
در ادامه روح‌الله امرالهی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه اسفند، سال مالی بسته می‌شود اظهار کرد: باتوجه به این‌که بسیاری از مردم مراجعه به شهرداری به منظور پرداخت عوارض را به روز‌های پایانی سال موکول می‌کنند و با توجه به اینکه بیشترین اشتباهات نیز در این ماه رقم می‌خورد، به نظر می‌رسد بهتر است که اسفند، از ماه‌های تخفیفات و کاهش عوارض خارج شود.
وی ادامه داد: در زمینه میزان تخفیفات نیز بهتر است که عمده تخفیفات در پرداخت‌های نقدی باشد تا به این صورت مردم به پرداخت‌ نقدی تشویق شوند.
زین‌العابدین قراچورلو از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به لایحه کاهش عوارض و تسهیلات گفت: متأسفانه در حال حاضر به علت اینکه کاهش عوارض و تخفیفات در ماه‌های پایانی سال اعمال می‌شود، بسیاری از مردم پرداخت عوارض را به ماه‌های پایانی سال موکول کنند.
وی افزود: پرداخت عوارض توسط مردم در ماه‌های پایانی سال و درآمد شهرداری در پایان سال موجب‌ می‌شود که بسیاری از پروژه‌ها با قیمت گرانتر انجام شود چراکه کار، در اوایل سال انجام می‌شود ولی به دلیل این‌که درآمد شهرداری در پایان سال است و هزینه‌ها در پایان سال پرداخت می‌شود،‌ ناچاراً برای بسیاری از پروژه‌ها هزینه بیشتری پرداخت می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی صورت گیرد تا دریافت‌ عوارض از مردم به پایان سال موکول نشود و تخفیفات باید به گونه‌ای باشد که مردم در اوایل سال به پرداخت عوارض اقدام کنند.
در ادامه، اعضای شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز کاهش عوارض و تسهیلات برای ایجاد رونق در ساخت و ساز را به تصویب رساندند.
در ادامه این جلسه، مجید اخوان، رئیس کمیسون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم، توضیحاتی در مورد اخد مجوز تفریغ بودجه سال ۱۳۹۵ سازمان فرهنگی ورزشی کشور و لایحه اخذ مجوز افزایش ارزش معاملاتی موضوع تبصره 11 ماده صد قانون شهرداری‌ها ارائه داد و در نهایت نیز این دو لایحه به تصویب رسید.
عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز‌ در ادامه با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌های اراضی و املاک مجاور در طرح دپوی مترو خارج از محدوده شهری با پلاک‌های ثبتی 2220 و 2221 تصریح کرد: حتی در زمانی که ملکی کارشناسی و قیمت گذاری می‌شود، قیمت خرید و یا فروش ملک از قیمت کارشناسی کمتر است و در این مورد باید اقداماتی صورت گیرد تا حق کسی ضایع نشود.
وی ادامه داد: باتوجه به مصوبه‌های گذشته، اگر شورای اسلامی شهر قم افزایش قیمت را در این اراضی و املاک انجام دهد ممکن است موجب راکد شدن خرید و فروش و مقاومت صاحبان املاک و اراضی از فروش شود.
در پایان نیز محسن محرری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم، به ارائه توضیحاتی در مورد اخذ مجوز افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌های اراضی و املاک مجاور در طرح دپوی مترو خارج از محدوده شهری با پلاک‌های ثبتی 2220 و 2221 پرداخت و نهایت نیز این لایحه تصویب شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdok0k.yt0kk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما