سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 55568
منبع : خبرگزاری فارس
سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم مطرح کرد

افزایش تعداد حوادث کار در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم گفت: امسال شاهد افزایش تعداد حوادث کار در استان نسبت به سال گذشته بودیم.
افزایش تعداد حوادث کار در استان قم
افزایش تعداد حوادث کار در استان قم
به گزارش قم نیوز عباس شیری امروز با اشاره به وضعیت حوادث کار در استان قم اظهار کرد: امسال متاسفانه شاهد افزایش تعداد حوادث کار در استان نسبت به سال گذشته بودیم و روند کاهشی حوادث کار در استان قم متوقف شد.

وی ادامه داد: سال گذشته آمار کارگران حادثه دیده مشمول قانون کار در استان قم 75 نفر بودند که 23 نفر از آن‌ها فوت کردند، 18 مورد از این موارد فوتی برای 6 ماهه دوم سال بود، امسال در 6 ماه نخست سال، 11 نفر از کارگران مشمول قانون کار براثر حادثه در استان قم فوت کردند.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم افزود: سال گذشته این کانون به اداره کار برای بازرسی از پروژه‌های ساختمانی استان قم کمک کرد، اما امسال این روند ادامه نیافت. تعداد بازرسان اداره کار استان برای بازرسی از واحدهای صنعتی و پروژه‌های ساختمانی قم کفایت نمی‌کند و باید تعداد این بازرسان افزایش پیدا کند.

شیری با اشاره به ضرورت توجه به بحث پیشگیری برای کاهش حوادث کار در استان قم اظهار کرد: زمانی که یک حادثه در پروژه ساختمانی رخ می‌دهد، به سراغ آن پروژه می‌روند، در حالی که باید پیش از وقوع حوادث کار، بر روی پروژه‌های ساختمانی نظارت دقیقی صورت گیرد.

وی ادامه داد: چند سال پیش طرح ساماندهی کارگران ساختمانی در شهر قم مصوب شد، اما اقدامی برای اجرای این طرح صورت نگرفت، طی هفته‌های گذشته جلساتی را برای ساماندهی کارگران ساختمانی در شهر قم برگزار کردیم و فرماندار پیگیر این مساله است، اما هنوز روند عدم اجرای طرح ساماندهی کارگران ساختمانی در سطح شهر ادامه دارد.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: تنها راه کاهش حوادث کار در پروژه‌های ساختمانی استان ارائه آموزش‌های لازم به کارگران، کارفرمایان و مهندسان است، در صورت عدم ارائه آموزش‌های لازم به این اقشار، وقوع حوادث کار در استان قم ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcivwaw.t1awq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما