چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 55607
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله نوري همداني مطرح كرد

نارضايتي كشاورزان از نبود نظارت بر قيمت‌ها و واردات محصولات

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: يكي از گرفتاري كشاورزان نبود نظارت بر كار آنها است به طوري كه با زحمت محصولاتي توليد مي‌كنند ولي برخي اوقات عده‌اي آن محصول را از خارج كشور وارد مي‌كنند يا واسطه‌هايي كه چندين برابر قيمت خريد محصول را به فروش مي‌رسانند.
نارضايتي كشاورزان از نبود نظارت بر قيمت‌ها و واردات محصولات
نارضايتي كشاورزان از نبود نظارت بر قيمت‌ها و واردات محصولات
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: نهج البلاغه بسیار مهم است و در حوزه باید درسی با عنوان نهج البلاغه باشد زیرا حاوی مطالب فراوان و ارزشمندی است.

وی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) دو نوع درس مطرح می‌کردند؛ بخشی از دروس برای عموم و بخشی دیگر اختصاصی بود.

این مرجع تقلید با اشاره به سخن امام علی(ع) به کمیل گفت: ایشان فرمودند «ای کمیل بدان این دل‌ها ظرف هستند و و بهترین آنها دلی است که پرظرفیت‌تر باشد.

وی با بیان اینکه مسلمانان سه دسته عالم، متعلم و محب علما هستند گفت: عالم ربانی، کسی است که علمش با پروردگار ارتباط دارد و آنچه خداوند فرموده استفاده می‌کند و بخشی دیگر کسانی هستند که به علما توجه دارند و از آنها پیروی می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: کسی که پرورش پیدا کرده مال و ثروت است زمانی که مال از بین رفت او نیز از بین می‌رود اگر دل و قلب انسان با مال پیوند خورد؛ نمی‌تواند مشکلی را حل کند اگر دل با علم پیوند برقرار کرد همیشگی است.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان گفت: کشاورزان بیان می‌کنند ما با زحمت فراوان میوه را پرورش می‌دهیم ولی به دلایلی گرفتار هستیم و اشراف و نظارت بر کار نیست به طوری که دلال‌ها و واسطه‌ها محصولات را با قیمت پایین و برخی اوقات ضرر از کشاورزان خریداری می‌کنند ولی چندین برابر می‌فروشند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از گرفتاری‌های کشاورزان نبود نظارت بر کار آنها است به طوری که با زحمت محصولاتی تولید می‌کنند ولی برخی اوقات عده‌ای از خارج کشور آن محصول را وارد می‌کنند و به قیمت ارزان‌تر می‌فروشند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: نظارت بر اجتماع یکی از وظایف علما است و باید مشکلات را مطالبه و به مردم کمک کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmeqp.2bqpx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما